• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rik som ett troll på "skräp"...

Screenshot_20160510-171852.png
 

mackman

Cartier
Ursäkta, men vilka jävlar skitklockor. Men har alltid beundrat dom som kan "ta betalt" och det har dom ju lyckats med. 50% vinstmarginal, det är ju sjukt!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag haren kollega som växlar mellan DW, vintage omega och en bratte (troligen äkta). DW passar inte alls in där, men han lyckas ju hitta sina köpare.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Fan vad kul.

Jag undrar hur många som här "hatar" DW och de som bär dom med anledning att de är själlösa, som sen samtidigt sitter i ett hem med massproducerade möbler och tuggar i sig det billigaste riset. :)

Precis, jag fattar inte heller hur folk kan ha bra smak när det kommer till klockor och samtidigt inte ha en riktigt bil. :D
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Förstår inte riktigt grejen. Alla är vi intresserade på olika nivåer av de flesta saker i livet. DW gör sin grej bra och jag har kompisar som börjat med dessa och slutat med fina vintagerollar.

Det roliga med DW är att många av ägarna faktiskt köpt dem för de är lite roliga. De byter band och fixar och på något sätt intresserar klockorna dem. Tror DW-ägarna har betydligt större potential att grotta ner sig än de som köper Michael Kors, Gant och andra parfymdinkor från valfritt modehus.
 

Hipshot

Omega
Min 12 åriga dotter köpte en DW förra veckan. Lite stolt är man allt att hon köper sin första egna klocka för egna pengar. Om några år ska jag berätta hur det verkligen ligger till med "riktiga" klockor. Trots det, sjukt imponerande prestation att bygga ett brand så snabbt i en annars överetablerad branch.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Vilken drömresa!
Gäller att plocka ut maximalt, vinden vänder snabbt i modebranschen och man måste vara med.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Ursäkta, men vilka jävlar skitklockor. Men har alltid beundrat dom som kan "ta betalt" och det har dom ju lyckats med. 50% vinstmarginal, det är ju sjukt!
Jag säger ungefär samma sak om Rolex, ser egentligen inte någon skillnad mot DW ;)

(och jag menar inte att Rolex är skit, bara att de är skit i relation till priset)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Kul för DW!
Undrar hur många DW-hatande Rolexägare på forumet som bär Tiger/G-star/Armani-jeans. För folk utanför jeansträsket är det ingen big deal, men för min del skulle jag aldrig äga ett par sådana. Ser ni kopplingen?
Eller folk som köper en modern Peugeot :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Rätt lustigt egentligen. Sitter och läser i tråden när det ringer på dörren.
- Öh... min dator e paj.
- Jaha, vad är det som är fel med den?
- Den e paj ju!
- Vad är det som inte funkar? Får du inte igång den eller kan du inte surfa?
- Öh.. den e paj, jag vet ente... Kan inte surfa ju...
- Ok, då fixar vi det! Kom tillbaka efter rasten!
- Öh...
Spolingen hade för övrigt en DW på armen. Även flickvännen(nä, man kan inte gå själv) hade en DW.
 
Topp