• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rik som ett troll på "skräp"...

Kul för honom, bra jobbat! Förstår inte hur man kan bli upprörd över att folk köper hans grejer eller över vad folk väljer att bära på armen.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Det var varken produkten eller idéen som var så fantastisk, det är hur han lyckades sälja in den. Titta bara på deras nya satsning ovan, inget inspirerande där inte. Gjorde helt rätt på sociala medier.
Jo han hade en fantastiskt idé om hur han skulle lansera och sälja sin produkt. Att produkten i sig är fantastisk är inget jag sagt, även om det säkert finns dem som anser det
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jo han hade en fantastiskt idé om hur han skulle lansera och sälja sin produkt. Att produkten i sig är fantastisk är inget jag sagt, även om det säkert finns dem som anser det
Håller inte med om att det är en fantastisk idé. Dock är killen bra på marknadsföring därav har han lyckats bra.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Man kan konstatera att DW är en vattendelare. Klockorna lockar inte mig alls men jag lyfter på hatten för en skicklig entreprenör och gratulerar till hans framgång. Han har ju onekligen lyckats med marknadseknomins grundpelare och så länge man gör det går det bra.
 

forsii

Omega
Det roliga är alla som tror dom kan göra samma resa nu och kickstartar massa.

Tåget har gått liksom....

Sen handlar allt om marknadsföring
Sedan allmänheten har fått veta om DW:s vinstmarginal så har ju antalet kickstarter trådar här på forumet ökat och antalet dåliga klockreklamer på Facebook ökat. Jag tycker nästan att marknadsföringen ska sköta sig själv när det gäller en klocka, man ska inte behöva trycka så mycket på marknadskommunikation utan låta nöjda kunder sköta word of mouth marknadsföringen.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Sedan allmänheten har fått veta om DW:s vinstmarginal så har ju antalet kickstarter trådar här på forumet ökat och antalet dåliga klockreklamer på Facebook ökat. Jag tycker nästan att marknadsföringen ska sköta sig själv när det gäller en klocka, man ska inte behöva trycka så mycket på marknadskommunikation utan låta nöjda kunder sköta word of mouth marknadsföringen.
Haha kul kommentar om att inte göra marknadsföring på ett forum där många dyrkar Rolex och till viss del Omega.
 

Wiliamo

Panerai
Utan att ge mig in i diskussionen kring DW i sig får man väl ändå ge Filip en klapp på axeln för att vara en duktig entreprenör. Tråkigt för oss nördar att se folk bära något så opersonligt som en DW, visst, men å andra sidan handlar entreprenörskap om att hitta ett hål på marknaden och fylla det - vilket Fillemannen lyckats med väldigt bra.

Tror det är viktigt att skilja på "klockor" i den benämningen vi ser på det samt hur andra ser på det som en accesoar likt något annat. Man måste ha i åtanke att alla prioriterar olika, och anledningen att DW blivit en sådan succé är ju just för att de når ut till en sån extremt stor målgrupp (14-åriga tjejer, 40-åriga män eller en 70-årig kvinna, alla kan bära en).

Jag och @Mrsheepshooter snackade lite om det här igår, att man kanske ska se klockbärande i allmänhet som något positivt, just för att det kanske öppnar upp för ett vidare intresse för någon. Sen kan självklart diskussionen kring huruvida DW och dylika klockor är överprisade skitgrejer hålla på i all oändlighet, men det faller ju i slutändan tillbaka på att någon vill tjäna pengar på sina konsumenter och summan 1-2k hos Svensson kan definieras som en trevlig prisklass att få ett armbandsur för. Jag kan bara gratulera Filip även om jag själv aldrig skulle vara spekulant på hans produkter.
 
Utan att ge mig in i diskussionen kring DW i sig får man väl ändå ge Filip en klapp på axeln för att vara en duktig entreprenör. Tråkigt för oss nördar att se folk bära något så opersonligt som en DW, visst, men å andra sidan handlar entreprenörskap om att hitta ett hål på marknaden och fylla det - vilket Fillemannen lyckats med väldigt bra.

Tror det är viktigt att skilja på "klockor" i den benämningen vi ser på det samt hur andra ser på det som en accesoar likt något annat. Man måste ha i åtanke att alla prioriterar olika, och anledningen att DW blivit en sådan succé är ju just för att de når ut till en sån extremt stor målgrupp (14-åriga tjejer, 40-åriga män eller en 70-årig kvinna, alla kan bära en).

Jag och @Mrsheepshooter snackade lite om det här igår, att man kanske ska se klockbärande i allmänhet som något positivt, just för att det kanske öppnar upp för ett vidare intresse för någon. Sen kan självklart diskussionen kring huruvida DW och dylika klockor är överprisade skitgrejer hålla på i all oändlighet, men det faller ju i slutändan tillbaka på att någon vill tjäna pengar på sina konsumenter och summan 1-2k hos Svensson kan definieras som en trevlig prisklass att få ett armbandsur för. Jag kan bara gratulera Filip även om jag själv aldrig skulle vara spekulant på hans produkter.

Väldigt sant!

Alla är tyvärr inte efter makaniska klockor som vi på klocksnack är. Därför ser jag inget stort problem med självaste klockorna, som exempelvis DW. Det kan snarare som du var inne på, ha en positiv effekt och påbörja ett genuint intresse.

Skulle vara intressant att se vad som hände ifall DW släppte sin klocka fast med ett hyffsat mekaniskt urverk. Skulle det gå hem hos den stora massan?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Väldigt sant!

Alla är tyvärr inte efter makaniska klockor som vi på klocksnack är. Därför ser jag inget stort problem med självaste klockorna, som exempelvis DW. Det kan snarare som du var inne på, ha en positiv effekt och påbörja ett genuint intresse.

Skulle vara intressant att se vad som hände ifall DW släppte sin klocka fast med ett hyffsat mekaniskt urverk. Skulle det gå hem hos den stora massan?
Fast att välja mekanisk klocka som många här gör (inkl mig) är ju egentligen helt hål i huvudet då kvartsklockor är mycket bättre.


Jag rättfärdigar det genom att vara megaingenjörsnörd och att alla små kugghjul och fjädrar fascinerar mig :p
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Sedan allmänheten har fått veta om DW:s vinstmarginal så har ju antalet kickstarter trådar här på forumet ökat och antalet dåliga klockreklamer på Facebook ökat. Jag tycker nästan att marknadsföringen ska sköta sig själv när det gäller en klocka, man ska inte behöva trycka så mycket på marknadskommunikation utan låta nöjda kunder sköta word of mouth marknadsföringen.
Hur tänker du nu? Vilka klockor säljer sig själva utan marknadsföring?
 

MariaE

Panerai
Det är ju det jag menar. För dig som inte är förlorad i jeansträsket är Tiger ett par helt förträffliga jeans, precis som DW är en helt förträfflig klocka för någon som inte är förlorad i klockträsket. Självklart är det inget fel om folk väljer att bära Tigerjeans och DW, men att se ner på folk som väljer att bära dom bara för att det inte är "riktiga" jeans/klockor känns bara omoget.
Jag som precis köpt mina första Tigerjeans! :nailbiting: Tur jag aldrig hackat på DW.
 

Rookien

Panerai
Grym prestation, den vinstmarginalen skulle vilket företag som helst önska sig.
Hatten av!
Klockorna är skräp, det tycker vi alla men det va o andra inte sidan inte själva produkten som va fokus.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
utveckla gärna hur du menar då. Var det inte en grym idé med lanseringen och hur han sålde produkten?
Förlåt jag missförstod nog dig i det tidigare inlägget.

Ja absolut det var en bra idé att genomföra marknadsföring och lansering på det sätt han gjorde, det håller jag med om. Det är precis som JoS jobbade i mp3-spelarnas begynnelse.

Det jag syftade på är att den fysiska produkten inte är en "fantastisk idé", lite som JoS hitta en tillverkare som gör en dussinprodukt billigt (med det menar jag inte att de nödvändigtvis är dåliga), smäll på eget varumärke och lansera.
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Han har lyckas som fan, har sett DW i Dubai, Newyork, London, Chile, Thailand. Klockorna finns precis överallt typ.
 

Psykel

Patek
Jag som precis köpt mina första Tigerjeans! :nailbiting: Tur jag aldrig hackat på DW.
Det är ju lite min poäng. Jag antar att du inte har ett genuint intresse för jeans? Du behöver ett par jeans och vänder dig till ett etablerat modemärke som du kan räkna med levererar en produkt du kan vara nöjd med. För mig som denimhead är det hantverket, detaljer, vilket väveri som producerat tyget och liknande som är minst lika viktigt som att jag ska ha ett funktionellt plagg. Precis som för oss klocknördar kontra icke-klockintresserade som köper DW. Vi får ju komma ihåg att vi som klockentusiaster utgör en försvinnande liten del av den klockbärande massan, precis som att Edwins japantillverkade Classic Rainbow selvedge jeans inte sitter på var och varannans ben. :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det är ju lite min poäng. Jag antar att du inte har ett genuint intresse för jeans? Du behöver ett par jeans och vänder dig till ett etablerat modemärke som du kan räkna med levererar en produkt du kan vara nöjd med. För mig som denimhead är det hantverket, detaljer, vilket väveri som producerat tyget och liknande som är minst lika viktigt som att jag ska ha ett funktionellt plagg. Precis som för oss klocknördar kontra icke-klockintresserade som köper DW. Vi får ju komma ihåg att vi som klockentusiaster utgör en försvinnande liten del av den klockbärande massan, precis som att Edwins japantillverkade Classic Rainbow selvedge jeans inte sitter på var och varannans ben. :)

OT: vilka jeans ska man ha om man är proffs?
 
Vilken klocka ska man ha om man är proffs? Vi har iallafall kommit fram till att det inte är DW. ;)

Lloyd Bankfein (CEO Goldman Sachs) kör ju swatch!

LLOYD.JPG
 

MariaE

Panerai
Det är ju lite min poäng. Jag antar att du inte har ett genuint intresse för jeans? Du behöver ett par jeans och vänder dig till ett etablerat modemärke som du kan räkna med levererar en produkt du kan vara nöjd med. För mig som denimhead är det hantverket, detaljer, vilket väveri som producerat tyget och liknande som är minst lika viktigt som att jag ska ha ett funktionellt plagg. Precis som för oss klocknördar kontra icke-klockintresserade som köper DW. Vi får ju komma ihåg att vi som klockentusiaster utgör en försvinnande liten del av den klockbärande massan, precis som att Edwins japantillverkade Classic Rainbow selvedge jeans inte sitter på var och varannans ben. :)
Jag är helt ointresserad. De ska vara sköna och snygga. :) Lee och Levis is da shit.
Dags för en lärande OT jeanstråd?

Kan bara glädjas åt att det finns olika intressen, då finns det alltid något nytt att lära.
 
Topp