• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Ressence

U

urinvånaren

Guest
Väldigt speciell men var hittade du denna informationen?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi har ju ett system som hjärnan har vant sig vid. Ja, den är cool, men min hjärna är inställd på vanlig tidvisning alternativt vanlig digital tidvisning. Binära klockor, klockor med en visare, klockor med 24-timmars visare och andra klockor är absolut inte min grej.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Håller med er alla om utseendet. Det är ju mekaniken så är grejen. Fatta bara allt som måste lira därinne.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Härlig teknik. Kul idé.

Tjock är för övrigt en riktigt nice site utvecklad från mamman Feber.se
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
JakobZ skrev:
Härlig teknik. Kul idé.

Tjock är för övrigt en riktigt nice site utvecklad från mamman Feber.se

Ja, har varit en ganska trogen feber läsare och har mina förhoppningar på tjock. Diggar dock inte namnet måste jag säga. Finns andra bättre alternativ tycker jag.
 

twisted

Cartier
Hejsan Hallå!

I takt med att semestern närmar sig med sina små steg tänkte jag inleda med att tillföra ännu en tråd med en skruvad klocka, den här gången Ressence Type 3! Nyskapande och smått spännande måste jag säga!

ressence-type3-watch-700x584.jpg


För att ni ska förstå magiken i logiken bakom konceptet bör ni spana in den här videon:



Soo vad tycker KS om denna?

Edit; För er som undrar över priset, 23,000 Euro.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Känns sådär vid första anblicken.

Lite roligt med sättet man ställer och drar upp klockan, men inget vidare förtjust i utseendet.
 

JayJay

Rolex
Efter att ha sett videon så måste jag medge att den är lite cool. Men ack så opraktiskt. Finns ju liksom inget behov av den. Men viktigast av allt den kostar 23000euro! Aj.
 

Sond

Patek
Jag blir alltid lite nyfiken på hur investeringskalkylen ser ut på dessa typer av projekt. Utan någon direkt kunskap om urmakeri så verker det ju inte vara en helt okomplicerat klocka. Borde kostat en del att ta fram. Och hur ska man räkna hem det? Men jag kanske är en konservativ person när det kommer till kalkyler. Jo, det är jag förresten. Men undrar ändå...:)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kul och spännande! Förstår inte riktigt varför de gjort sekundvisaren som visar 360s i stället för 60s?
En stor nackdel är priset. Den ser inte på något sätt ut att vara 23kE, snarare något snyggt man kan köpa från skyshop på ett flygplan.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag blir alltid lite nyfiken på hur investeringskalkylen ser ut på dessa typer av projekt. Utan någon direkt kunskap om urmakeri så verker det ju inte vara en helt okomplicerat klocka. Borde kostat en del att ta fram. Och hur ska man räkna hem det? Men jag kanske är en konservativ person när det kommer till kalkyler. Jo, det är jag förresten. Men undrar ändå...:)


Det ligger prestige i att dra hem en sådan här och jag antar att dessa säljs ut så fort de släpps. På så sätt så är finanserna säkrade. Vinstmarginal för investerare vågar jag inte spekulera om.
 

Portofino

Panerai
Jag har spanat på dessa ett tag. Det är något visst med dem som jag gillar mer och mer. Innovativ tidvisning i, enligt mig, ett snyggt paket. Priserna är hårresande givetvis, men det är ändå något som lockar...

image.jpg

image.jpg



Ska kanske tillägga att priserna börjar strax söder om 200...
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Cool, men för det priset, aldrig. Gillar Väldigt mycket hur main-dial och sub-dials möts, att båda sluttar. :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig riktigt tyckt om den. Men det beror troligen på att jag aldrig riktigt har förstått hur jag läser den. Inskränkt av mig, jag vet... Men för dom pengarna så skulle jag titta på annat - kanske för jag har inget "annat" av de klassiska märkena som ligger i den nivån.
 

Hipshot

Omega
Har kikat lite på http://ressencewatches.com/
Riktigt nyskapande och coola lösningar på både verk och tavla där allt rör på sig, sen kan man ju diskutera om det är snyggt eller inte men smaken är verkligen som baken på detta forum :)

Undrar om någon här har känt och klämt eller till om med har en i samlingen? Hade varit kul att höra hur de är i verkligheten. Tyvärr så ligger de lite väl långt utanför min samlarbudget (110-320k på chrono24) så jag får nöja mig med att kolla lite på avstånd. chrono24 http://www.chrono24.com/en/ressence/index.htm?dosearch=true&query=Ressence
 
Topp