• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Riktigt OT men ack så sant.

dauit

Panerai
2-Faktor
Han förlorade mitt förtroende när jag såg detta i Veckans... lite längre ned på sidan.
"PLAY. "Noah", extremt underskattad film med Russell Crowe - han gör rötter till gräs, han vill dö, han är gud och helt galen."
 

Hugii

Audemars
Gäller det samma för de som startar en ny tråd här oxå :nailbiting: :angel: :angel:

Jag är bara 35 och får återkomma om 15 år :)
 

mouqvist

Rolex
Drar gränsen vid 30 år eller fem års arbetslivserfarenhet. Tänk hur världen skulle se ut om man lyssnade på säg 23-åriga studenter som tror sig veta sååå mycket men inte har bidragit med något ännu utan slösar bort mina skattepengar :D
 

Hugii

Audemars
Drar gränsen vid 30 år eller fem års arbetslivserfarenhet. Tänk hur världen skulle se ut om man lyssnade på säg 23-åriga studenter som tror sig veta sååå mycket men inte har bidragit med något ännu utan slösar bort mina skattepengar :D


Men tänk dig oxå vad (tar det bara som exempel) Zlatan hade att säga som 25-åring. Vilka kontakter, mäktigavänner. Vilka samtal å dialoger det fördes vid klubbbyten osv.

Eller varför inte Christina Stenbeck som blev "allt" vid ca 25års ålder, efter att Jan gick bort.

Ungdomar idag behöver kanske flera unga förebilder och inte bara gamlingar som pratar om den långa vägen :angel:

Det är kanske just därför som dagens ungdomar har en tendens att bli för gamla innan de börjar leva som vuxna :) .. Jag vet inte... :pompus: :banghead:
 

andreasventuno

Breitling
Kunde inte sagt det bättre själv, de värsta är dock de som tar sig själva på allvar.


Sköna generaliseringar. Det finns antagligen lika stor andel trötta och korkade människor bland 55-åringar som bland 25-åringar.

Gällande länken så borde det inte vara svårare än att man väljer att inte lyssna om man inte uppfattar vederbörande som intressant.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte preciiiiiiiiiis samma sak!
Den där Virtanen är väl gammal nog för att tänka lite på språkvården... :p

Vad har han för klocka, föresten?


Ser ut som en sub?
Skärmavbild+2011-09-10+kl.+01.04.08.jpg
 

Brogren

Cartier
Är den här tråden på allvar eller inte?
Vet inte riktigt vad jag ska tycka som "omogen ungdom som är dum i huvudet" om den är på allvar.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Hoppas jag slipper betala pensionen för alla gamla människor då eftersom de är så "kloka" så bör de redan ha fixat de för sig och jag kan sätta in mer pengar på mitt eget sparkonto istället ;)

Jag är ju fortfarande ung och dum med mina 32 år i livet ;)
 

Dr Stein

Cartier
Rätt larvig krönika, tycker jag. Lite väl grova generaliseringar. Och jag håller faktiskt inte med. Men så är jag ju bara 27.

Appropå sommarpratarna har jag inte hört så många, men Edda Magnasson och Fredrik Wikingsson var spännande att lyssna på och de är ju hyfsat unga...
 
Topp