• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rimligt pris för reparation

sommerfelt

Breitling
Hej!

Har en omega seamaster från 1965 som är väldigt fin och trevlig. Den fick sig en rejäl smäll för ett tag sedan och har lämnat in den. När jag lämnade in den (på stjärnurmakarna) så nämnde jag att den går ca 5-10 minuter för snabbt per vecka samt att sekundvisaren hade lossnat. Tänkte detta skulle vara snabbt och enkelt.

De ringde igår och sa att de skulle
1. fixa visaren
2. kalibrera den
3. fixa urtavlan som tydligen är "snedslagen"
4. rengöra den grundligt

För detta kalaset vill de ha 2800. Vad är rimligt?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Låter rimligt tycker jag. Vill du komma billigare undan får du gå till en mindre urmakare. I Stockholm finns Farfars klocka t ex.
 

Vic

Omega
2800:- är rimligt IMO.

Farfarsklocka tar 2200:- för en vanlig service. Svårt att vet om det tillkommer något för de andra åtgärderna.
Hämtade ut en Omega därifrån i förra veckan. Han har lång väntetid just nu, räkna med några månader....
 

poormans

Rolex
Fanns ju ngn tonis i kortedala som var billig men hur bra det blir det vete fan, Jag har svårt att se att man fixar en rengöring av ett urverk på en automatisk eller manuell klocka för 5-800 kr även om det är utan kvitto.

Skiten ska ju isär, rengöras, sättas ihop igen och oljas samt ruckas in.

Hörde för några år sedan om en engelska firmor som servade automatiska eta 2428 för 800 kr, verkar sjukt billigt.
 

Stephan

Omega
Wahlbergs Ur på Tegnergatan i Sthlm tog 2200:- för enbart en service på min Seamaster 1957, så priset verkar nog i rätt härad.
 
Topp