• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rimligt ?

Gnarly

Basic
Hej,

Skall väl börja med att presentera mig.
Max heter jag och är 27 år gammal och jobbar som Bilförsäljare och då min största passion är bilar så hamnar klockor på plats nr 2.
Jag är dock hyfsat ny inom klockvärlden och tänkte införskaffa mig min första "riktiga" klocka eller hur man skall säga.

Det finns många klockmärken som faller mig i smaken men som första klocka så hade jag tänkt mig en Rolex samt en budget på under 50.000kr

Det då jag tycker passar mig bäst är 40mm och då kommer jag till min fråga.

Är det rimligt att hitta en 40mm rolex, utan Jubile länk i bra skick som om den har några år på nacken har en känd servicehistorik samt fullset eller skall jag
ge upp detta helt och hållet ?

Jag har varit medlem på KS ett tag men aldrig skrivit eller gjort några inlägg men vill hursomhelst tacka KS för möjligheten och ett fantastiskt forum !

Mvh Max

Tjena!

Välkommen först och främst.
En Sub eller GMT är nog rätt svårt att hitta med de kriterier du önskar.
Dock så borde en 16570 gå att finna, riktigt bra klocka enligt mig och många andra på forumet!
Finns många ute på Chrono24 som ligger under 4.5k euro som är i Europa, även många av dessa från handlare med lång historik på Chrono24 som trovärdiga och ärliga.

Lycka till med letandet!

Som ekot säger är en 16570 your best bet. Eller en 214270mk2 (dock 39mm)

Har haft båda flera ggr och gillar.

16570
IMG_3907.JPG

(Finns med svart urtavla också)

214270mk2
IMG_2246.JPG

Finns massvis med Rolex under 50k. Som du kan köpa med alla tillbehör dessutom.