• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rimligt ?

Gnarly

Basic
Hej,

Skall väl börja med att presentera mig.
Max heter jag och är 27 år gammal och jobbar som Bilförsäljare och då min största passion är bilar så hamnar klockor på plats nr 2.
Jag är dock hyfsat ny inom klockvärlden och tänkte införskaffa mig min första "riktiga" klocka eller hur man skall säga.

Det finns många klockmärken som faller mig i smaken men som första klocka så hade jag tänkt mig en Rolex samt en budget på under 50.000kr

Det då jag tycker passar mig bäst är 40mm och då kommer jag till min fråga.

Är det rimligt att hitta en 40mm rolex, utan Jubile länk i bra skick som om den har några år på nacken har en känd servicehistorik samt fullset eller skall jag
ge upp detta helt och hållet ?

Jag har varit medlem på KS ett tag men aldrig skrivit eller gjort några inlägg men vill hursomhelst tacka KS för möjligheten och ett fantastiskt forum !

Mvh Max

Tjena!

Välkommen först och främst.
En Sub eller GMT är nog rätt svårt att hitta med de kriterier du önskar.
Dock så borde en 16570 gå att finna, riktigt bra klocka enligt mig och många andra på forumet!
Finns många ute på Chrono24 som ligger under 4.5k euro som är i Europa, även många av dessa från handlare med lång historik på Chrono24 som trovärdiga och ärliga.

Lycka till med letandet!

Som ekot säger är en 16570 your best bet. Eller en 214270mk2 (dock 39mm)

Har haft båda flera ggr och gillar.

16570
IMG_3907.JPG

(Finns med svart urtavla också)

214270mk2
IMG_2246.JPG

Finns massvis med Rolex under 50k. Som du kan köpa med alla tillbehör dessutom.

Är servicehistorik viktigt så är det bara att serva? ;)

Först och främst måste jag få tacka för alla snabba fina svar !

Jag får väl sätta igång att leta efter en 16570, kan tänka mig med ett rubberB att den blir lite unik och skulle passa mig !

Ang Chrono24 så har jag hört samt läst mycket skräckhistorier därifrån, jag antar att ifall man skall köpa därifrån att man får köpa säljaren.

Hade vart smidigt att hitta någon här på forumet i Stockholmstrakten som hade någon till salu xD.

Återigen tack KS för forumet samt tack för alla fina svar !

Mvh Max

Först och främst måste jag få tacka för alla snabba fina svar !

Jag får väl sätta igång att leta efter en 16570, kan tänka mig med ett rubberB att den blir lite unik och skulle passa mig !

Ang Chrono24 så har jag hört samt läst mycket skräckhistorier därifrån, jag antar att ifall man skall köpa därifrån att man får köpa säljaren.

Hade vart smidigt att hitta någon här på forumet i Stockholmstrakten som hade någon till salu xD.

Återigen tack KS för forumet samt tack för alla fina svar !

Mvh Max
Ligger ett bra exemplar på k&s, dessutom den ovanligare serien med graverad rehaut och 3186 verket och nyservad. Svårslaget!
https://klocksnack.se/threads/rolex-16570-nyservad.100304/

Du är alltså inte på jakt efter en specifik klocka, typ av klocka eller modell, du är ute efter märket Rolex?

Då är ovanstående råd prima; den där eftertraktade kronan tillsammans med dina övriga preferenser lämnar egentligen bara just 16570 som alternativ..

Rolex OP 39 kan du få ny inom budget :) finns minst 5 olika tavlor i dagsläget, nedan en bild på den grå, hade en likadan för några år sen!

6485F4AA-276B-4E26-91C7-D652CC54189A.jpeg

Köpte 214270 mk2 i Feb för 49K. Den var då bara 4-5 mån gammal och i mint. Mycket Rolex för pengarna och IMO roligare än OP39. Men nu har kanske priserna gått upp litet så motsv betingar lite mer?

Tillbaka
Topp