• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rivo Precision - Harwood self winding

wulff

Breitling
Hej!

Jag är ny här på forumet och även inom klockvärlden måste jag nog säga.
Jag har fått för mig att jag skall börja reparera gamla klockor och vet nog inte riktigt vad jag har givit mig in på än :)
Jag köpte nyligen en samling av gamla klockor och hittade denna ibland dem.

Urtavlan säger Rivo Precision och urverket Harwood, är det någon som vet något om denna kombo och om den är äkta eller ej?

Rivo Precision
Harwood Self Winding Watch CO LTD
Patent NO 106583
15 JEWELS
2 ADJ

All info är välkomnande.
Tack för ett trevligt forum.
 

Bilagor

  • WP_20150105_003.jpg
    WP_20150105_003.jpg
    149.7 KB · Visningar: 113
  • WP_20150105_015.jpg
    WP_20150105_015.jpg
    129.2 KB · Visningar: 125

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tuff! Har en mycket lik, i stort likadan men med endast Harwood på tavlan. Blancpain var väl även de med på ett hörn. Aldrig sett tavlan du visar men den är säkert äkta och ok. Om du inte redan googlat dig till svaret så är det den första automatiska klockan för handleden du har där. Ser ut att vara i riktigt bra skick! Min ligger tyvärr bara då balansaxeln är bruten.
 

wulff

Breitling
Tack, jag har googlat en del men hittar ingen koppling med Rivo och Harwood.
Harwood däremot har jag läst om en del men då ja inte hittade något om Rivo så blev jag lite osäker.
skakar jag å klockan lite så börjar den ticka men visarna rör sig tyvärr inte men jag kan ställa klockan så det är nog något som inte är helt hundra.
Då jag är ny inom klockreparationer så tänkte jag at det kanske kan vara bra att kolla om den har något av värde innan jag förstör den :)
 
Topp