Laddar...
Nymansur

Road trip till Stockholm och hämtning av en ny Rolex 116610LV

Diskussion i 'Diskussion' startad av SimonThePilot, 23 mars 2019.

1. SimonThePilot
    Trådstartare

SimonThePilot Titan

Då var det dags... Efter många månaders väntan fick jag äntligen ett sms från @ROB-1832 Rob Engström igår. Eftersom jag bor några timmar från huvudstaden var det bara att planera in en roadtrip idag lördag. Jag och sonen @G31Lukas, som också är en stor klockfantast, satte alarmet på allt för tidigt för att vara en lördagsmorgon.

Tidigare i höstas hade jag köpt en Rolex Sub 116610LN till min äldsta grabb som snart tar examen. Jag fick väldigt fint bemötande av RobE, precis så där som man förväntar sig och man vill bli bemöt när man köper något större. Köpet väckte ånyo mitt klockintresse som låg latent under mer än sex år och då jag också var en OWG med bara en Submariner från 2012. Dessförinnan hade jag haft väldigt många olika klockor (Explorer I, 16610LV, Omega Seamaster GMT och Breitling Aerospace).

Klockintresset fick sig en rejäl uppsving och nu är jag påväg att bygga upp en samling igen.I höstas jag köpte en Breitling Aerospace Evo (den 5:e jag haft, kommer alltid tillbaks till den modellen med tanke på min flygbakgrund). Nåja - nu var det dags för nästa klocka i samlingen...

Efter en fikapaus i Sillekrog så var återstod bara någon dryg timma innan vi kunde kliva in på Rob Engström.
    73F44D91-278E-4EF9-A4D9-0E30DD2036C7.

Det var rätt mycket kunder i butiken men det tog inte många minuter innan vi fick hjälp. Efter att ha överlämnat kvittot på handpenningen kom klockan jag väntat på ut i den s k "Rolex Coffin", transportlådan.

DC7757A0-ABC6-4FB3-8BAF-F671C118C2D1.

Killen som hjälpte oss idag plockade snabbt upp klockan ur boxen, tog bort vridringen och la fram den. Riktigt härlig känsla att få ta tag i den genast och känna tyngden i helt ny, (nästan) orörd Submariner hulk. Jag frågade givetvis om jag fick behålla boxen men det var stränga order från Rolex om att box, vridringsskydd och stickers måste bort innan kund får klockan. Bara att gilla läget..

Vi fick kaffe respektive cola serverat med några chokladbitar vilket var trevligt och omtänksamt. Här en bild på grabben som njöt i fulla drag och skickade iväg ett oräkneligt antal SnapChats till sina likasinnade vänner.

49762D38-F4F4-453D-BE5E-4A0627932886.

Därefter var det dags för att skriva namn och datum på certifikatet. Jag förklarade att min handstil inte är tillräckligt fin för uppgiften och jag frågade killen som betjänade oss om vem i butiken som är bäst lämpad. En tjej trodde han och hämtade en av de trevliga kvinnliga butiksbiträdena. Hon kände pressen på att få till det snyggt vilket vi alla skrattade gott åt. Jag ombads skriva mitt namn på ett annat papper bredvid så att stavningen ska bli rätt och riktig.

BA601B1A-2600-4467-8780-F65CA2D161F3.

Under tiden sitter ett par till höger om oss och tittar på klockor, mannen får syn på min hulk och skiner upp och vi börjar prata väntetider, Rolex modeller och annat som gör livet värt att leva :)

Därefter administration med betalning, kvitto, box m.m. På det hela taget en väldigt trevlig upplevelse, personalen var verkligen fantastiska! Securitykillen vid dörren var väldig trevlig och skojade med sonen om att låna pappas klocka och jag tycker sammanfattningsvis att alla där gjorde köpet till en fin och trevlig upplevelse. Minnesvärd dag! Ett särskilt varmt tack till Kay som är väldigt trevlig och har ett fint bemötande - så det var lite synd att hon inte jobbade idag. Som giveaways fick jag en keps och en Rolex pouch. Hade gärna önskat en Rolex watch roll för två klockor som jag sett här på forumet med de tycks vara svåra att få fatt på. Hoppas kunna få det till nästa klockköp.

Avslutningsvis en wristshot.... ORG_DSC00658.

Bifogade filer:

mega, davhei, plundberg och 126 andra gillar detta.
  2. Compiss

Compiss Diamant

Från:
    Kina
    Grattis och härligt med en bra upplevelse. För att inte tråden skall plockas bort så lägg till spec på klockan då blir alla som vill ta bort annonsen nöjda

Inte illa att plocka en sådan efter bara många månaders väntan måste jag säga

Senast ändrad: 23 mars 2019
    TheTraveller, SimonThePilot och TimeFlies gillar detta.
  3. The lord

The lord Guld

Från:
    Göteborg
    Grattis, grym klocka! Får man inte behålla boxen och bezelskydd?

SimonThePilot gillar detta.
  4. Andy7750

Andy7750 Guld

Mysigt inlägg och stort grattis till en fin klocka.

5. M.B.

M.B. Tantal

Från:
    TLV/Malmö
    Grattis!
    Vad kul att läsa om ditt upplevelse just nu, ska också ditt på tisdag. Nu får jag söva lite lugnare tills den:D

6. Simpatico

Simpatico Silver

Från:
    Skåne men bor i GBG.
    Stort grattis. Tack för att du delar med dig.
    En kalasdag med härlig upplevelse.

7. sherwan

sherwan Guld Friends Of KS

Grattis till nya klockan och tack för att vi fick följa med på resan :)
    Hoppas du har en keeper i klockan för resten av livet.

8. Chuck

Chuck Diamant Premium

Från:
    Wizz Made
    Gratulerar kungen av grönt!

9. Monk

Monk Brons

Från:
    Västkusten
    Grattis. Tack för en kul och välformulerad klockuthämtning. Kul att läsa.

10. SWC

SWC Tantal Premium

B2B478A9-9B0F-4082-B447-3834B80A8C43.

Erik1, Floduttern, rdianat och 11 andra gillar detta.
  11. Fixxxer

Fixxxer Mr 99% Friends Of KS

Boxen får du såklart behålla, men inte plastlådan som den kommer med.

bbits och SimonThePilot gillar detta.
  12. Fixxxer

Fixxxer Mr 99% Friends Of KS

Stort grattis förresten!

13. llesurk

llesurk Guld

Stort grattis! Lät som en trevlig lördag med sonen!! Det är sådana minnen man minns längre fram i livet :)
    Hoppas du kommer att trivas bra med nyförvärvet!!

SimonThePilot, Stroboman och G31Lukas gillar detta.
  14. HSK

HSK Guld

Nja, inte riktigt va? ;) Skämt åsido så låter det som en minnesvärd upplevelse och jag tycker att det är kul att det är lite högtidlig feeling kring det.

15. HSK

HSK Guld

Intressant det där med att namnet alltid ska fyllas i. Jag tolkar det som att garantin fortfarande är giltig även om man av integritetsskäl vägrar att uppge sitt namn?

16. St Maxime

St Maxime Brons

Tack för ett mkt trevligt inlägg och grattis till en synnerligen tuff klocka.

Älskar själv en hel del av Rolex sortiment, men får tyvärr allt svåra att gilla de restriktioner som tycks följa med vid köp. Förstår att åsikterna om detta är delade men stickers på bakboett är en sån sak som jag verkligen tycker att man kan få njuta av mer än 2 min i butiken.

Nåväl inte det som tråden ska handla om så - grattis igen:)!

17. SimonThePilot
    Trådstartare

SimonThePilot Titan

Nej så klart ;), du har helt rätt - men det är en krydda i tillvaron....:)

Bifogade filer:

• image.
      image.png
      Filstorlek:
      83 bytes
      Visningar:
      0
  18. Jey

Jey Titan

Minnesvärd upplevelse och tack för bra läsning :)Grattis!

19. Jontax

Jontax Plast

Grattis! Lång väntan, men den som väntar på något gott. Grym service och bra skrivet. Tumme upp!

20. dalle

dalle Brons

Trevlig läsning! Grattis till en grym klocka! :)

21. Fritz

Fritz Titan

Skön känsla va, sånt kommer man ihåg länge

22. Rum Runner

Rum Runner Diamant

Från:
    Göteborg
    Grattis till din grymma Hulk och till er fina far-och-son-upplevelse. Kul att få dela det med er! :)

Åskviggen gillar detta.
  23. bogo

bogo Titan

Från:
    Ankeborg
    Stort grattis och framförallt bra skrivet ;)

24. Diskaren

Diskaren Silver

Stort grattis!

25. RobVintage

RobVintage Brons

Stort grattis till en fin klocka!
    Men det här med namnet på certifikatet, är det ett måste 2019?
    Det borde @Nymans Ur 1851 och @ROB-1832 kunna svara på, i min värld låter mest märkligt.

26. M.B.

M.B. Tantal

Från:
    TLV/Malmö
    Har hörde detta från andra ADs också, inklusive dom som jag köpte från utomlands.

27. HSK

HSK Guld

Du kan läsa om det lite längre upp i tråden. Det är tydligen frivilligt att uppge namn men om du inte gör det fyller de i xxx för att inte lämna fältet tomt.

RobVintage gillar detta.
  28. RobVintage

RobVintage Brons

Låter väldigt märkligt men bi får hopps att våra ad’s svarar oss snart.
    Vilket namn man vill ha skrivet väljer man väl själv så man kan klura ut något fyndigt:)

29. HSK

HSK Guld

Jag tror inte direkt att de kräver att man legitimerar sig så det är väl fullt möjligt att fylla i James Bond eller vad man nu vill. Däremot kan de säkert ifrågasätta det om de känner till att det inte är just ditt namn.

RobVintage gillar detta.
  30. RobVintage

RobVintage Brons

James Bond blir det på min nästa:cigar:

llesurk gillar detta.
Mollstedt