• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Roama i USA

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Jag skall vara i New York i en vecka och vill ju inte missa någon säljesannons pga att jag snålat på roamingen!

Skämt åtsido. Vad rekar ni för internet-lösning? Vi kommer vara ute och traska mycket på dagarna så det hade varit skönt att ha google maps etc tillgängligt.

Jag är kund hos Comviq men funderar på att styra en wifi-puck eller liknande.
 

Molgan

Cartier
Ska du bära omkring en wifi-puck för att inte missa någon säljannons på klocksnack?
Med all respekt, fundera en stund över vad som är viktigt här i livet :)
 

Molgan

Cartier
Och vad gäller orietering på Manhattan rekommenderar jag en vanlig papperskarta Ala turistguide, svårt att se att du behöver mer info.
Stäng av telefonen och njut av en fantastiskt stad och ditt sällskap.
 

månljus

Panerai
New York ska ju bli bäst på gratis wifi sägs det. Med start nu 2016. Tror dock att det inte riktig kommit igång ordentligt så jag rekommenderar dig istället att gå in i första bästa T-mobile-butik och berätta vad du är ute efter så löser det nog sig ska du se.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Och vad gäller orietering på Manhattan rekommenderar jag en vanlig papperskarta Ala turistguide, svårt att se att du behöver mer info.
Stäng av telefonen och njut av en fantastiskt stad och ditt sällskap.
Tack för tipset men tekniken går ju framåt även på kartfronten. Är i skrivande stund igång och sätter ut rekommenderade restauranger, fik, klockbutiker, loppmarknader, parker, klädbutiker osv på google maps. Jag har varit i New York många gånger förut men det är ju en extremt föränderlig stad. Skulle givetvis kunna printa ut skiten på ett A1-ark som jag viker ner i bakfickan men det känns snäppet smuttare att bara vinkla upp luren istället.
 

Molgan

Cartier
Jag håller inte med. Gatorna ligger kvar där de alltid funnits, ingenting förändras där.
Skriv upp adresserna du på förhand vet att du vet att du ska besöka, mer behöver du inte om du greppar en vanlig turist-karta.
Men och andra sidan har du varit många gånger tidigare i nyc lär du bara behöva adressen, staden är otroligt logiskt ritad/byggd.

Ps. Älskar att kunna gå ned på stan och äta en fin middag just före midnatt, en söndag, priceless.
 

Rulle

Audemars
Ladda ner "here maps" går att köra offline bara det finns nog med utrymme att spara kartorna på luren !
Har en vän som snåla in med gpsen i usa å körde bara med den appen offline och det ska ha funkat bra !
 

Niclas

Omega
Håller med. HERE maps är grymt. Kör den offline i alla länder jag besöker.
Hade Tomtom, Googlemaps och Here i min Iphone innan jag raderade dem två förstnämda.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tack för tipset men tekniken går ju framåt även på kartfronten. Är i skrivande stund igång och sätter ut rekommenderade restauranger, fik, klockbutiker, loppmarknader, parker, klädbutiker osv på google maps. Jag har varit i New York många gånger förut men det är ju en extremt föränderlig stad. Skulle givetvis kunna printa ut skiten på ett A1-ark som jag viker ner i bakfickan men det känns snäppet smuttare att bara vinkla upp luren istället.
Gvs ska du inte lyssna på bakåtsträvaren ovan. Självklart ska du ha en lösning som gör att du kan använda t.ex. google maps

Har bott i NYC så har en del tips, är det intressant så kan du pm:a!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Har varit där några gånger och det finns gott om gratis Wi-Fi. Jag personligen klarade mig gott med det samt att någon gång då och då slå på roaming. Tror det kostar ungefär 30 kr per MB och kollar man inte film så går det inte åt speciellt mycket. Även utanför NY finns det gott om Wi-Fi te.x. på alla snabbmatsställen. Räcker att parkera utanför för att få tillgång till deras Wi-Fi. Jag personligen har inte ansett det nödvändigt att skaffa ett kontantkort från någon operatör.
 

Bottega

Cartier
Men hallå! Du kan ladda ner offline Maps i Google Maps. Du väljer stad samt radie så spar den typ 300mb så har du hela skiten i mobilen! :) fungerade utmärkt för mig i Berlin samt Bryssel
 

bluetrain

Cartier
var på västkusten och kuskade runt en del för en vecka sedan och köpte ett förbetalt kort med data. http://www.arielimobile.com/ funkade riktigt bra. upplevde att sk "gratis wifif" ibland kan vara rätt svajig så det slutade med att jag mest använde det i telefonen. så har du en olåst iphone eller liknande så slipper du mecka med att jaga wifi.. :)
 
Topp