• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rob E rockar som vanligt!

m_s

Patek
2-Faktor
Bestämde mig att byta tavla, visare och insert på 14060n. En snabb tur in till stan med junior och lite drygt en timmes lunchkaos senare (älskar barn, verkligen...) så kunde jag hämta ut den.

Stor tack som vanligt till gänget på Rob Engström som alltid är supertrevliga och enormt serviceminded!

Rekommenderar alla att plocka upp Rolex nya tidning, go läsning och just i detta nummer så finns det allt möjligt att läsa om Daytonans historia.

Klockan då? Ja den blev ju som ny!
(självklart sparades gamla uppsättningen)

a2u3uqy6.jpg


y2e4yhe9.jpg
 
Det gjorde faktiskt en jävla skillnad. Boett och länk såg riktigt jävla fin ut också så det var helt rätt att byta tavla + visare. Blev skitbra!

Vad kostar ett byte?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Told ya :) Nice! Nu är det bara att flippa och istället fixa en möglig med doomat plexi ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Ryttaren

Rolex
Vad är det som avgör om man får behålla delarna eller inte, när jag servade min tudor sub hos RobE så fick jag inte behålla några delar alls. skulle helst behållt glaset och orginalkronan. Trodde det var ännu mer nitiskt med Rolex.

Edit: Snyggt resultat föresten :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Haha njae varför istället, får väl köpa en sådan också ;) Lite synd att jag missade Easyriders fina 5513!
Helt rätt, men hittar du en fin 5513, så kommer du ju aldrig vilja använda safirisen, tänkte jag, men den kan kanske ligga och mögla till sig i 30 år. Nej förresten... Låt junior börja använda den nu, så lär den vara ordentligt patinerad om 35 år, deal?

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Vad är det som avgör om man får behålla delarna eller inte, när jag servade min tudor sub hos RobE så fick jag inte behålla några delar alls. skulle helst behållt glaset och orginalkronan. Trodde det var ännu mer nitiskt med Rolex.

Edit: Snyggt resultat föresten :)


Frågade du om du fick behålla delarna? Har förstått det som att det inte finns någon lokal Rolex serviceorganisation (fan vad jag svamlar) i Sverige och att handlarna därför får göra som de vill. När jag frågade om tavelbyte i Tyskland var det en självklarhet att jag inte skulle få behålla tavlan.

Och Micke, ser skitbra ut!
 

m_s

Patek
2-Faktor
Helt rätt, men hittar du en fin 5513, så kommer du ju aldrig vilja använda safirisen, tänkte jag, men den kan kanske ligga och mögla till sig i 30 år. Nej förresten... Låt junior börja använda den nu, så lär den vara ordentligt patinerad om 35 år, deal?

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Haha vi får väl se, nu ska jag försöka att inte göra några mer klockaffärer på ett tag medan man är hemma med junior till januari. Snart så dyker iaf en ny bekantskap in (delbyte mot min 216570) så lite nytt blir det iaf och jag testar något nytt där (obevandrat märke för mig, stort i övrigt) så får se hur länge den stannar :)
 

m_s

Patek
2-Faktor
Frågade du om du fick behålla delarna? Har förstått det som att det inte finns någon lokal Rolex serviceorganisation (fan vad jag svamlar) i Sverige och att handlarna därför får göra som de vill. När jag frågade om tavelbyte i Tyskland var det en självklarhet att jag inte skulle få behålla tavlan.

Och Micke, ser skitbra ut!

Tack! Tror det blev mer en uppmaning än en fråga från mitt håll.. ;)

Det kan nog ligga något i det du säger med att det är fristående handlare. Vet att de inte får sälja delar löst till dig däremot, dvs du kan inte gå in och köpa en reservdel för att på eget bevåg eller liknande byta ut den.
 

vekktah

Cartier
Grattis till bra resultat och service! Hade samma operation halvt planerad men kom på andra tankar...
mötte en donna som jag hoppas var sommarvikarie när jag var där och kollade sist. Hon hävdade att de polerade mittlänkarna skulle "mattas ned" efter ett par års användning när jag sa något om att de inte passade min smak. *major facepalm* sen frågade jag om ändlänkarna på milgauss ev kunde vara lika exp ll eller subC (för att komma runt problemet) , då fnös hon och sa "jaha, du menar fästena eller?" *ridå* köper inte en rolex av någon som inte är bekant med ordet "ändlänkar".
 

Ryttaren

Rolex
Ja
Frågade du om du fick behålla delarna? Har förstått det som att det inte finns någon lokal Rolex serviceorganisation (fan vad jag svamlar) i Sverige och att handlarna därför får göra som de vill. När jag frågade om tavelbyte i Tyskland var det en självklarhet att jag inte skulle få behålla tavlan.

Och Micke, ser skitbra ut!

Ja, frågade. Men de var hårda på att inget fick behållas så det inte hamnar i omlopp. Verkar bero lite på vem man frågar kanske.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Haha vi får väl se, nu ska jag försöka att inte göra några mer klockaffärer på ett tag medan man är hemma med junior till januari. Snart så dyker iaf en ny bekantskap in (delbyte mot min 216570) så lite nytt blir det iaf och jag testar något nytt där (obevandrat märke för mig, stort i övrigt) så får se hur länge den stannar :)
Mera nytt! Spännande... några ledtrådar :)
 

jabla

Sarlacc
Klockan blev riktigt snygg efter bytet!

Carlssons Ur i Helsingborg ville inte sälja ett löst insert till min GMT men jag fick behålla det gamla när det bytte.
 
Topp