Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har väl ryktas om det i några år nu och mtp butikens läge inte speciellt överraskande.Fick höra idag bekräftat att Rob E tappar både Rolex och Tudor
Riktigt tråkig utveckling
Varför ej överraskande ?Tråkigt men inte överraskande, en AD i Sthlm framöver då
Varför ej överraskande ?
Har väl ryktas om det i några år nu och mtp butikens läge inte speciellt överraskande.
Följdfrågan blir väl om Rob går i pension och det blir kinesisk buffé i lokalerna.
Vet ej. Känner ej till hur väl Rob E hanterar Rolex. Aldrig handlat där.För att antalet AD blir färre och Nymans satsar samtidigt som Rob-butiken sjangserat i jämförelse. Vad är din uppfattning?
Det tror jag inte.För övrigt är väl LW stans överlägset största Rolex-handlare räknat i antalet klockor över disk.
Det vore ju trevligt men jag gissar mer på att Bästa Falafel&Pizza expanderarStockholms första Benihana
Det tror jag inte.
Nymansgruppen bör leverera minst 1000 klockor/år,och stämmer nu Robryktet kan man väl dra,slutsatsen att deras tilldelning tillfaller Nymans.
Har svårt att se LW sälja så många,men hag kan ju ha
Hur många klockor som syns i butiken säger ju ingenting, majoriteten av klockor som Nymans får in säljs nog till folk som står på kö och kommer därför aldrig ut i butiken.Om man gör en bedömning utifrån vem som har flest i butiken så torde LW vinna överlägset.
Nej?Om man gör en bedömning utifrån vem som har flest i butiken så torde LW vinna överlägset.
Nej just handpenning fanns det väl ett par som ”arbetade med”. Just ombyggnad av lokal var ju Nymans rätt snabbt på bollen och skapade sin lösning för Rolex och även Krons med sin Rolex hörna.Jag den sista personen som skulle försvara Rob på något sett.. Men dom var inte ensamma med att jobba som dom gjorde.
Sedan finns det ju andra saker dom gjort som inte varit till deras fördel.
Rolex ville att dom skulle renovera i ett tiotal år men Rob var för snåla och vägrade under många år.
Säger väl i sammanhanget ingenting? Det är ju som att säga att Nisses Luxury Cars säljer mer Porsche än Porsche själva? LW kommer oavsett aldrig att ha något samröre med Rolex eller ha motsvarande list för helt nya klockor.Om man gör en bedömning utifrån vem som har flest i butiken så torde LW vinna överlägset.
Om jag skall gå och titta på Rolex och jämföra olika modeller i oändlighet går jag till LW tveklöst. De har allt å lite till. En normal dag tio Daytonas i helguld i diverse konstellationer. Nåja. Det var bara ett sidospår. Det intressanta här är att gamle Rob förlorat sin Rolex-licens. Vad är man utan Rolex? Alla andra märken i princip har ett uselt andrahandsvärde.Nej just handpenning fanns det väl ett par som ”arbetade med”. Just ombyggnad av lokal var ju Nymans rätt snabbt på bollen och skapade sin lösning för Rolex och även Krons med sin Rolex hörna.
Säger väl i sammanhanget ingenting? Det är ju som att säga att Nisses Luxury Cars säljer mer Porsche än Porsche själva? LW kommer oavsett aldrig att ha något samröre med Rolex eller ha motsvarande list för helt nya klockor.
Nej just handpenning fanns det väl ett par som ”arbetade med”. Just ombyggnad av lokal var ju Nymans rätt snabbt på bollen och skapade sin lösning för Rolex och även Krons med sin Rolex hörna.
Säger väl i sammanhanget ingenting? Det är ju som att säga att Nisses Luxury Cars säljer mer Porsche än Porsche själva? LW kommer oavsett aldrig att ha något samröre med Rolex eller ha motsvarande list för helt nya klockor.
Just att göra killarna i träningsoverall nöjda fanns det ju även där fler som höll på med.HP var det jag syftade minst på
Men när det kommer till renovering så förstod inte Rob att det skulle löna sig i slutändan.
LW har ett bra utbud. Men vilka skojare. Från ett konkurrensperspektiv är det trist att de förlorar Rolex, men karma is a bitchOm jag skall gå och titta på Rolex och jämföra olika modeller i oändlighet går jag till LW tveklöst. De har allt å lite till. En normal dag tio Daytonas i helguld i diverse konstellationer. Nåja. Det var bara ett sidospår. Det intressanta här är att gamle Rob förlorat sin Rolex-licens. Vad är man utan Rolex? Alla andra märken i princip har ett uselt andrahandsvärde.
Skojare som att de tar ut höga priser? De agerar ju marknadsplats. Du får ett enormt utbud att titta på. Kan jämföra modeller och märken helt obehindrat. Du kan lämna in en klocka och få pengar på banken ett par dagar senare. För den exklusiviteten samt möjligheten till likviditet kan de ta betalt. Alla marknadsplatser tjänar pengar. Tror du inte Nasdaq har marginaler? Likaså har de personal och en butikshyra att hantera. Men genuint intresserad. Har du blivit lurad där?Just att göra killarna i träningsoverall nöjda fanns det ju även där fler som höll på med.
Däremot var Rob rätt arroganta i sin respons till länsstyrelsen där man vägrade se eller ta eget ansvar.
Nu var det länge sedan jag läste domen. Men man hade väl inte ens utbildat personalen i vilka rutiner som gäller.
https://www.faronline.se/contentassets/bf9a311caa104ab785f798c37fc18ad2/media/14839105675.pdf
LW har ett bra utbud. Men vilka skojare. Från ett konkurrensperspektiv är det trist att de förlorar Rolex, men karma is a bitch
Du är medveten om vad ägaren av Nymans torskade för va?Just att göra killarna i träningsoverall nöjda fanns det ju även där fler som höll på med.
Däremot var Rob rätt arroganta i sin respons till länsstyrelsen där man vägrade se eller ta eget ansvar.
Nu var det länge sedan jag läste domen. Men man hade väl inte ens utbildat personalen i vilka rutiner som gäller.
https://www.faronline.se/contentassets/bf9a311caa104ab785f798c37fc18ad2/media/14839105675.pdf
LW har ett bra utbud. Men vilka skojare. Från ett konkurrensperspektiv är det trist att de förlorar Rolex, men karma is a bitch
Har inte blivit lurad där, däremot har vissa diskussioner med dem runt olika modeller varit tveksamma. Men jag instämmer helt med att de har ett imponerande utbud.Skojare som att de tar ut höga priser? De agerar ju marknadsplats. Du får ett enormt utbud att titta på. Kan jämföra modeller och märken helt obehindrat. Du kan lämna in en klocka och få pengar på banken ett par dagar senare. För den exklusiviteten samt möjligheten till likviditet kan de ta betalt. Alla marknadsplatser tjänar pengar. Tror du inte Nasdaq har marginaler? Likaså har de personal och en butikshyra att hantera. Men genuint intresserad. Har du blivit lurad där?
Är medveten om vad Nymans fick vite för. Har i mitt fall aldrig haft problem med varken Nymans eller Krons.Du är medveten om vad ägaren av Nymans torskade för va?
Intressant att du kallar LW för skojare, fantastiskt bemötande och jag får klockan jag vill ha direkt tycker LW är grymt bra.
Pratar inte om vite.Har inte blivit lurad där, däremot har vissa diskussioner med dem runt olika modeller varit tveksamma. Men jag instämmer helt med att de har ett imponerande utbud.
Deras sk. showroom i Tyskland och NYC var ju även de i slutänden inget annat än rätt nedgångna butiker i juvelardistrikten och knappast de flådiga butikerna de skröt om.
Är medveten om vad Nymans fick vite för. Har i mitt fall aldrig haft problem med varken Nymans eller Krons.