• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Roberts bilcenter, äkta eller bluff?

Swek

Breitling
Hej hittade till denna sida tack vare att det ha funnits en tråd här för några dagar sedan då en medlem tänkt sälja sin klocka till denna herre.

nu är den tråden borta och jag undrar utifall att ha någonsin fick betalt eller om det bara är ett bluff försök som jag håller på att utsättas för ?

Bilderna som är bifogade är från den andra säljaren.
 

thny

Omega
2-Faktor
Jag sökte också på denna herre och kunde konstatera att inläggen/tråden försvunnit. Inser att det är bluff men exakt vad är det han försöker göra?
 

Fcs

Breitling
Han kontaktade mig när jag skulle sälja en klocka är också nyfiken på hur han går tillväga/hur han scammar?
 

Fcs

Breitling
Blev kontaktad av honom häromdagen
Svarade inte.
Fick du också detta standarmail?
"Hej är klockan kvar?
Har några frågor då jag är jätte intresserad angående klockan.

1. Har ni kvitto på den?
2. Har ni Cert o korten man får till klockan vid köp?
3. Vad kan du släppa den för vid en snabb o smidig affär om man köper den redan idag omgående?

Mvh Robert
Roberts bilcenter
 
Senast redigerad av en moderator:

Compiss

Patek
2-Faktor
Fick du också detta standarmail?
"Hej är klockan kvar?
Har några frågor då jag är jätte intresserad angående klockan.

1. Har ni kvitto på den?
2. Har ni Cert o korten man får till klockan vid köp?
3. Vad kan du släppa den för vid en snabb o smidig affär om man köper den redan idag omgående?

Mvh Robert
Roberts bilcenter
Japp typ samma och ett telefonnummer
 

Antonspeedy

Breitling
Ringde upp och skällde på idioten idag. Han har kontaktat mig tidigare, EXAKT samma meddelande som talaren ovan. Han bluffar, kan endast betala med kontoöverföring...
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Finns inget registrerat bolag som heter Roberts Bilcenter någonstans

Stämmer, "Robertson Bilcenter" får ingen träff på Ratsit/merinfo men det finns på hitta.se och numret angivet på hitta går till en privatperson som efter en snabb googling tillsammans med sin bror varit indragna (och dömda) för bedrägeri på Blocket med mätarskruvade bilar.

Vill inte lägga ut printscreens/länkar ifall det inte har någon koppling, låter nästan för bra (eller dumt) för att vara sant ifall man gör en scam och det går att hitta ett namn kopplat till firmanamnet man anger efter 30 sekunder på google.

Vänligen,
Martin
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Stämmer, "Robertson Bilcenter" får ingen träff på Ratsit/merinfo men det finns på hitta.se och numret angivet på hitta går till en privatperson som efter en snabb googling tillsammans med sin bror varit indragna (och dömda) för bedrägeri på Blocket med mätarskruvade bilar.

Vill inte lägga ut printscreens/länkar ifall det inte har någon koppling, låter nästan för bra (eller dumt) för att vara sant ifall man gör en scam och det går att hitta ett namn kopplat till firmanamnet man anger efter 30 sekunder på google.

Vänligen,
Martin
På Hitta.se kan man själv ange vad det ska stå på ett visst nummer så det är, precis som du säger, ingen garanti för någonting.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Alla ni som råkar ut för detta...polisanmäl!

"Straffskalan för bedrägeri av normalgraden är fängelse i högst två år och för grovt bedrägeri lägst sex månader till högst sex år. STRAFF FÖR FÖRSÖK bestämmes högst till vad som gäller för fullbordat brott enligt 23 kap 2 § Brottsbalken"
 

Sompa

Cartier
Samma här, haft min klocka på blocket nyligen.
I veckan hörde han av sig 2ggr och var jätteintresserad och jag fick samma ”standardmejl” som ni beskriver.
Tur att man inte gick vidare med en försäljning.
 
Topp