• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Roblin a Paris

Hej
Är det någon som kan något om Roblin bordsklockor.

En bekant till mig fick en klocka och vet att jag är intresserad av klockor och undrade vad skall hon skulle göra
Hon säger att den är i ett sådant skick att man måste renovera. saknade urtavla och visare.
Kan man få några bra förslag på vad hon skall göra.

Skall hon renovera den? vad kostar det? och sälja den Eller sälja den som den är.

och är den värd något?

Såg några på nätet och de var ganska dyra.

Tacksam för svar
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Jag förstår att bilder är intressanta och har inga i nuläget men kan ju skaffa om det är av intresse.
Det behövs, sen i slutändan så bör du/ni kontakta ett seriöst auktionsverk eller värderare, Om ni ens funderar på att sälja den, om inte annat i försäkringsvärde. Kanske kan ni här få ett humm om vilken klass vi talar om.
Oavsett, får ni något bud här i privatmeddelande av mig eller någon annan, så ta Inte emot det.
 
Nu har jag fått bilder mailade till mig.
Är det någon som kan säga något om denna klockan och om det är värt att göra något med.
Jag frågar bara som ombud då ägaren saknar dator och är typ jämnårig med klockan. (tror jag)
 

Bilagor

  • 20160729_165138.jpg
    20160729_165138.jpg
    121.3 KB · Visningar: 104
  • 20160801_184252.jpg
    20160801_184252.jpg
    117.1 KB · Visningar: 102

Oniel

Panerai
Farmor fixade sin moraklocka och det gick på en slant. Kan tänka mig att denna inte blir billig att restaurera!
 
Topp