• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rodana vintage - ett mysterium?

Zee

Cartier
Hittade farfars gammal automatklocka enligt bilder nedan. Verkar tämligen mystiskt om man googlar på Rodana-klockor. Samma som Rodania, alltså med ett extra "i"? Någon som vet var de kommer ifrån och om det var/är något att ha? Tror klockan kommer från ca sent 1960-tal till mitten 1970-tal. Hittar ingen bra info på nätet och hittar inga liknande klockor till salu på ebay.

Jag tror klockan fungerar men det händer inget när man skruvar upp den. Behövs service efter 20+ år i en låda för att det ska hoppa igång överhuvudtaget? Kan man utläsa något ur stämpeln bak, förutom att baksidan i i rostfritt stål? 4081G är ett serienummer antar jag?
Finns det något värde att prata om, rimligtvis?

Tack på förhand.

2016-03-27 14.36.04.jpg
2016-03-27 14.34.41.jpg

2016-03-27 14.36.20.jpg
2016-03-27 14.36.12.jpg
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Mycket fin! Den bör absolut åka in på service, om du känner något för den. Värdemässigt, inte många hundralappar skulle jag säga. Dock väldigt fin, riktigt grym tavla och länken cool den också!
 
  • Like
Reactions: Zee
Topp