• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rogan suktar över HYT, Jacob & Co, Grand Seiko m.m.

Tidigare gjordes reklam för MVMT och i videon ovan nämner han att han aldrig haft dyrare klockar (om jag inte missminner mig). På senare tid har han rockat sub alt. sea-dweller och en panna. Steg i rätt riktning.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Tycker mig ofta se kul klockor på gästerna, Vinnie Paz körde Panerai sist vill jag minnas.
Han har även en trevlig IWC.
Screenshot_20190401-024716_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20190401-024645_Samsung Internet.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
JRE är boss, bra klipp.

Ett skönt avsnitt är när Alex Jones är där och rockar hulk.
Alex Jones snackar så mycket konstigt att man ägnade mer tid åt att glo på hans klocka än att lyssna på honom haha.

När Elon Musk var där pratade de om klockor lite grann. Joe sa att han undrade varför hans Rolex inte höll tiden 100% att han fick ändra tid typ varje halvår och att urmakare hade sagt att det är så och inte går att göra något åt det. Då svarade Elon att det lät jättekonstigt och Joe sa att Elon borde börja jobba på Rolex haha.

Så insatt verkar han inte vara direkt hehe.

Edit: roligare med klipp och det jag skrev var inte exakt det som sas.
Det lite konstiga är att Elon nämner att det finns automatiska klockor som får energi av rörelse men trots att han är ett supergeni verkar han inte ha koll på att de kan tappa/forta sig.

Menar förresten Joe att en Timex är ett lyxmärke som kostar 750.000$? "that's a Timex son" haha.
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Alex Jones snackar så mycket konstigt att man ägnade mer tid åt att glo på hans klocka än att lyssna på honom haha.

När Elon Musk var där pratade de om klockor lite grann. Joe sa att han undrade varför hans Rolex inte höll tiden 100% att han fick ändra tid typ varje halvår och att urmakare hade sagt att det är så och inte går att göra något åt det. Då svarade Elon att det lät jättekonstigt och Joe sa att Elon borde börja jobba på Rolex haha.

Så insatt verkar han inte vara direkt hehe.

Edit: roligare med klipp och det jag skrev var inte exakt det som sas.
Det lite konstiga är att Elon nämner att det finns automatiska klockor som får energi av rörelse men trots att han är ett supergeni verkar han inte ha koll på att de kan tappa/forta sig.

Menar förresten Joe att en Timex är ett lyxmärke som kostar 750.000$? "that's a Timex son" haha.
Nu är ju intelligens inte samma sak som kunskap. Är man helt ointresserad reflekterar man inte ens över hur saker funkar. Även solen har fläckar, osv..
 
Topp