• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 114060 Äkta eller fake

Hej,

Jag är ny här och gör mitt första inlägg.
Jag har hittat en Rolex Submariner 114060 som jag ber er om hjälp att fastställa om den är äkta eller fake. Man vill inte gärna bli lurad vid sitt första Rolexköp.
 

tissoter

Audemars
Vart har du hittat den?
Finns det fler bilder?

Jag tycker swiss made ser lite konstigt ut, men det kan vara bilden som lurar mig. Då ljuset speglar. Men som sagt jag skulle vilja se länken och baksidan först :)
 
Senast ändrad:

Mauritz

Rolex
Osäker, gå till en AD tillsammans och få den verifierad. Kostar kanske ett par spänn men det kan det kanske vara värt..
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Vad många replikor aldrig verkar få till är att rehauten aldrig riktigt centrerar mot tavlans minutstreck. Den ser bra ut i mina ögon, går ju att kolla så att serienummer stämmer överens med certet också.

Om den är köpt hos rob e så borde väl ett kvitto gå att skaka fram också? :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vad många replikor aldrig verkar få till är att rehauten aldrig riktigt centrerar mot tavlans minutstreck. Den ser bra ut i mina ögon, går ju att kolla så att serienummer stämmer överens med certet också.

Om den är köpt hos rob e så borde väl ett kvitto gå att skaka fram också? :)
Ofta centrerar de även dåligt på själva ringen vertikalt, eller är i konstigt teckensnitt/fel spacing/fel storlek.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Varför tror du den är fejk?
Vem är säljaren?
"En privatperson" säger oss inget...
Du säger goda referenser...finns säljaren här?
Var hittade du informationen?

Är beloppet för bra för att vara sant eller är det skäligt?

Tills sist, köp säljaren, inte objektet i sig.
 

Ejnork

Cartier
Fattar inte de här trådarna, har det någon betydelse om klockan på bilderna är äkta eller ej?
Det behöver ju inte vara samma klocka du får skickad till dig eller som du hämtar.

En bild/bilder på en klocka som någon får från en säljare säger ju INGENTING. Eller är det jag som är dum här?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Verkar ju vara såld hos Rob, gå dit med säljaren om du är osäker och be dem kontrollera klockan. Kostar en slant med du kan sedan sova gott om natten
 
Se till att höra av dig innan till AD bara och inte göra upp er affär där inne, jag har fått äkthetsintyg vid köp och det kostade ca 1,500 tror jag. Men de vill som sagt var absolut inte att ni gör upp affären där inne.
 
Jag trodde att detta forum var till för att ge förslag/ råd och tips till varandra. Om jag nu känner att jag vill ha så mycket tips och råd jag kan, så tycker inte jag att det är fel att ställa denna fråga.
Jag förstår vad du menar med att det inte behöver vara samma klocka som på bilden, men i och med att jag kommer möta säljaren f2f så kan jag jämföra klockan med bilderna. Det syns trots allt lite spår av användning som bör stämma överens med den verkliga klockan.
Tack för synpunkter men förstår faktist inte varför du tog dig tid att kommentera.
 
Varför tror du den är fejk?
Vem är säljaren?
"En privatperson" säger oss inget...
Du säger goda referenser...finns säljaren här?
Var hittade du informationen?

Är beloppet för bra för att vara sant eller är det skäligt?

Tills sist, köp säljaren, inte objektet i sig.
Jag misstänker inte att klockan är fake men eftersom det verkar finnas många rutinerade på klocksnack så tänkte jag att jag ställer frågan här.
Säljaren har goda referenser och verkar vara seriös på alla sätt men referenserna kommer inte från klocksnack.
Beloppet känns rimligt 57k för 2015 årsmodell.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Försök leta upp Rolex-kronan på insidan glaset klockan 6, när du ska göra upp affären alltså. Den går att se om du zoomar in ordentligt med telefonens kamera eller om du har en lupp. Den borde man inte kunna kopiera så lätt.
Av bilderna att döma tycker jag allt ser legit ut.
 
Topp