• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 114060 eller 16613?

Magnlar

Rolex
2-Faktor
114060 skulle jag ha valt. TT är inte lika alldaglig som stålvarianten i mitt tycke. Var insatt på en 116613 förut, men insåg att den är för mycket.. Antagligen stål eller helguld, och inte mitt emellan.
 

Tapiren

Cartier
Jag går lite mot strömmen här, och säger TT, jag tilltalas av bilhandlarlooken och den skulle passa min stil alldeles perfekt. Det som får mig att tveka är omgivningens reaktioner, jag vill ha en klocka att bära varje dag och vid möten med kunder och kollegor är den ganska lite för mycket... Men min röst faller på TT!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Hat själv en 116613, men kan sakna en stål Rolle, så behåll 114060, spara, köp en TT, sen kan du börja spara omgående till en helguldare. DU kommer få mersmak....
 

UNO

Panerai
Ta fram alla kläder ur garderober och byråer, bred ut allt på sängen, ta ett par steg bakåt och fråga dig själv

Är jag en guld-kille ?!


Får man för sig att vilja ha en blå 16613 eller 116613 är det ännu viktigare.

Att gå tillbaka till gamla länken/låset är uteslutet eller iallafall inte lockande.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ta fram alla kläder ur garderober och byråer, bred ut allt på sängen, ta ett par steg bakåt och fråga dig själv

Är jag en guld-kille ?!


Får man för sig att vilja ha en blå 16613 eller 116613 är det ännu viktigare.

Att gå tillbaka till gamla länken/låset är uteslutet eller iallafall inte lockande.

Just för att den inte är i helguld, och dessutom väldigt blå, så känner väl jag att det är lättare att matcha kläder till den :)
 
Topp