• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 116515LN och PP 5167R-001 - vilken hade ni valt?

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag sitter och klurar på om jag ska byta klocka och känner mig sjukt vilsen. Hur känner folket på KS inför de två nämnda två modellerna?

2ibkr3m.jpg


a1rh5l.png
 

Isodor

Audemars
Två helt olika klockor men hade nog gått på PP om jag inte var ute efter en Rolex eller kronograf.

Något speciellt tillfälle eller ren och skär vardagsdinka till joppet?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Två helt olika klockor men hade nog gått på PP om jag inte var ute efter en Rolex eller kronograf.

Något speciellt tillfälle eller ren och skär vardagsdinka till joppet?


Kronografen har jag aldrig använt utan jag köpte Daytonan för att jag gillar klockans utseende. Använder klockan varje dag till både kostym och shorts och t-shirt :D
 

Anfield

Panerai
Hmmm vänta ska vi se här . riktigt klurig fråga jag måste
fundera en lite stund, tänk tänk tänk tänk.
Du jag tror faktiskt jag hade valt Rolex 116515LN och enbart
för att den är så Djävla snygg.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Typ vad som? Ogillar bandinfästningen och böjen efter bandhornen så jag föredrar den gamla modellen gummiband. Annars hade jag väl valt alligator eller kanske någon canvas om jag velat blöta ned bandet? Inte lagt så mycket tanke på vad man skulle byta mot då jag inte är intresserad av vattennöten personligen.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hmmm vänta ska vi se här . riktigt klurig fråga jag måste
fundera en lite stund, tänk tänk tänk tänk.
Du jag tror faktiskt jag hade valt Rolex 116515LN och enbart
för att den är så Djävla snygg.


Exakt därför jag köpte Daytonan men PP har någon bisarr jävla dragningskraft. Tyckte inte ens Aquanauten var snygg första gången jag såg den men nu sitter jag och dreglar samtidigt som jag gråter för att min plånbok kommer att krympa :drowning:
 

Tictac

Friends of KS
2-Faktor
Bägge är fantastiskt snygga, men hade valt PP (efter mitt eget tyckte och smak). Härligt i-landsproblem vissa har... :)

Go PP!
 
Topp