• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 116515LN och PP 5167R-001 - vilken hade ni valt?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Daytonan. Tåligare (urverk och boett/vattentäthet etc) och mindre repkänslig om klockan skall användas mycket till vardags. Gillar faktiskt utseendet mer på Daytonan med.
 

Thomas77

Omega
Patek är ju gubbfett :cool:

Fast jag vill inte klämma på den sen. Min plånbok har ännu inte återhämtat sig sen du övertalade mig att köpa en Daytona ;)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Skitsvårt val.. Båda är riktigt snygga.
DAytonan ligger mig närmst hjärtat med PP'n är ju en graal.
Hade jag haft chansen hade jag nog kört Patek.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Grymma båda två men PP slår lite högre. På med ett svart gummi direkt iaf!
 

Wangensten

Panerai
Aquanaut all day. Just look at it;)
sPdLPye.png
 

Fred72

Cartier
Av dessa två så tycker jag mycket bättre om Daytonan, det finns andra PP som i mina ögon är snyggare än denna där.
//Fred
 

TKVF

Panerai
Det är ju ett ickeval :) Båda klockorna är fina, men som så många sagt innan så går Patek segrande ut ur denna strid. Varför? Jo, den är så speciell. En jävla snygg Rolex kan du få senare. Och Pateken har ytterst få motsvarigheter. Rollen är snygg, ingen snack om saken, men den är "för vardaglig".
 
Topp