• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 116610LV Hulken

Taxman

Rolex
2-Faktor
Hej på er Klocksnackare!

Jag misstänker att de flesta på forumet, precis som jag själv, uppskattar att få ta del av bilder på era klockor. Jag tänkte därför passa på att bjuda på lite bilder av min SubC 116610LV även känd som "Hulken". Klockan levererades den 27 mars så jag har ännu inte hunnit ha den så länge men det har ändå blivit en hel del bilder.

Det spekuleras ibland i om Hulken är mindre användbar eller mångsidig än en svart SubC. Jag förstår dessa funderingar men jag personligen har inte upplevt färgen som ett problem då jag tycker att grönt går att matcha med de flesta färger. Det är faktiskt bara vid ett enda tillfälle jag valt att inte bära klockan då den har känts ”fel”. Då blev det å andra sidan ingen klocka alls eftersom klädseln var frack (och jag inte har något fickur).

Jag upplever istället den gröna färgen som ett väldigt roligt inslag i en mycket användbar och mångsidig klocka som jag bär såväl till kostym varje dag på jobbet som när jag vandrar i skogen eller fixar med båten.

Nog pratat, nu blir det bilder! Fyll gärna på med fler bilder av Hulken, ju fler desto bättre! :D

IMG_1081.JPG


IMG_1101.JPG


IMG_1107.JPG


IMG_1164.JPG


IMG_1135.JPG


IMG_1182.JPG


IMG_1304.JPG


IMG_1329.JPG


IMG_1444.JPG


IMG_1479.JPG


//Taxman
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Den är fantastisk! Skulle gärna testa en för att få den rätta känslan på den
 

demondave

Rolex
Kör Kermit, så lite diskretare med bara grön bezel, men inte tusan upplever jag färgen begränsande på något vis. Grönt passar till mycket!

Inte utan att man blir sugen på en Hulk också :)
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Vilka bilder, tack!
Jag är för nuvarande på jakt efter något nytt och de senaste fem dagarna har jag varit helt manisk över Hulken. Min gamla chef har en hemma i Sverige så kanske kan få testa en vecka :angel:
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Den är mkt snygg, gillar hur den skiftar från från skogsgrön till grå nästan. Skulle jag köpa en nyare/modern rolle så ligger den mkt bra till

Fick bytlåna en LV över helgen förut av en generös KS medlem

image.jpg


image.jpg
image.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Den är jäkligt bra. Skulle kunna tänka mig en i lådan.
Är det samma case o länk som Sub-C?
 

Floffen

Panerai
Sjukt ball och definitivt en klocka som jag kommer att testa framöver, bilderna väcker i vanlig ordning ett rejält ha-begär...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Valde själv mellan gröna eller svarta och eftersom jag är owg tog jag svarta. Tycker hulken är roligare på bild, färgen var inte lika frän på min handled.

Hur är låset på länken för er? Har läst om folk tycker det är stort osv.
Finns inget bättre lås enligt mig, man undrar hur man levt utan glidelock tidigare. Jag justerar dagligen.
Den är jäkligt bra. Skulle kunna tänka mig en i lådan.
Är det samma case o länk som Sub-C?
Korrekt. :)
 

TheKing

Cartier
Grattis till en riktigt snygg klocka. Tycker också precis som du. .den passar till allt. Grönt är riktigt snyggt.
Hur många klockor man än flippar suktar man alltid tillbaka till Hulken
 

Sond

Patek
Enligt mig en perfekt sommarklocka som även fungerar på vintern. Funderar då och då på att slå till på en. Hustrun anser den vara Rolex mest lyckade klocka av de nyare.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Enligt mig en perfekt sommarklocka som även fungerar på vintern. Funderar då och då på att slå till på en. Hustrun anser den vara Rolex mest lyckade klocka av de nyare.

Innan jag köpte min rådfrågade jag frun om jag skulle köpa en SubC LV eller LN alternativt GMT LN eller BLNR. Hon tyckte, utan att tveka, att LV:n var snyggast med BLNR som god två. Är Hulken en damklocka?! :D :p
 
Topp