Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brukar inte urmakare vilja behålla gamla delarna? För att det annars kan användas vid fejktillverkning?Förlorar ingenting, du har ju den andra tavlan och ringen kvar förutsätter jag.
Brukar inte urmakare vilja behålla gamla delarna? För att det annars kan användas vid fejktillverkning?
Nja det kan det ju användas till ändå om det skulle vara så. Ringen poppar man av på några sekunder.Brukar inte urmakare vilja behålla gamla delarna? För att det annars kan användas vid fejktillverkning?
Nja det kan det ju användas till ändå om det skulle vara så. Ringen poppar man av på några sekunder.
Tavlan och ringen är ju dina. Var ju för en tid sedan en till salu här med båda tavlorna och insert. Om jag inte minns fel så köpte han med båda vid nyköp för att han inte kunde bestämma sig.
Förlorar ingenting, du har ju den andra tavlan och ringen kvar förutsätter jag.
Verkar ju skumt. Har även gått att fixa orginaltavla från en viss gråhandlare. Även ring till en Hulk kunde han skaka fram.Det är lite olika bud runt det där. Jag frågade en handlare i Hamburg (rörande en Milgauss) och där var man så rigid att handlaren först måste skicka tavlan till Rolex och efter det skickar Rolex den nya tavlan. Dvs det tar en jäkla tid.
Jag är lite osäker på hur man byter insert på 116618. På tidigare varianter (fyr- och femsiffriga ref) är det ju bara att ploppa ut den, men keramik insert är ju ngt helt annat.
Verkar ju skumt. Har även gått att fixa orginaltavla från en viss gråhandlare. Även ring till en Hulk kunde han skaka fram.
Jo, så är det. Dock verkar de vara skillnad från gång till gång. Skulle byta på en daytona för några år sedan och efter en del velande så var det ok att slänga i en panda på en stål. Valde i stället att sälja klockan, och killen som köpte vände sig till samma AD och fick tvärnej.Ämnet har diskuterats länge på diverse forum (minst fem år, troligen längre) i samand med att Rolex började strama upp hanteringen av delar.
Sedan finns det givetvis läckor i systemen, även om Rolex är skickligare än de flesta andra märken på att täppa till dem. Vissa handlare vill tex inte sätta i andra urtavlor än de som erjuds till just den referensen (i mitt fall var det en Day-Date), medan andra kan ha ngn tavla liggande hemma som de kan kasta i utan större bekymmer.
Ok, så de hade inte kvar de blåa delarna?Det är en fråga inför ett nyköp av exakt en klocka som jag är intresserad av, originalet är blå ring å blå tavla på cert men den är bytt efter ett tag efter nyköp till svart tavla och svart ring
Kanske förklarade mig fel i mitt första inlägg, ber om ursäkt för detta
Osså bara att ploppa upp den. Dock finns en packning som kan ta stryk så den ej går att använda igen.Det är lite olika bud runt det där. Jag frågade en handlare i Hamburg (rörande en Milgauss) och där var man så rigid att handlaren först måste skicka tavlan till Rolex och efter det skickar Rolex den nya tavlan. Dvs det tar en jäkla tid.
Jag är lite osäker på hur man byter insert på 116618. På tidigare varianter (fyr- och femsiffriga ref) är det ju bara att ploppa ut den, men keramik insert är ju ngt helt annat.