grabbbbenVetejvad
Silver
Hejsan, Vad hade ni betalat för klockan?. Den saknar cert o box men har äkthetsintyg från Gastons Ur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Service vet jag ej har skickat email till säljaren o frågat, Klockan är köpt i tysklan på auktion och har ett äkthetsintyg från Gastons Ur, Postar så fort jag får svar på service frågan från säljaren.Skulle behöva mer info om servicehistorik, ref etc. Men att döma av bilderna och att det inte är fullset så är mitt prisförslag: 32 000 kr.
Sedan vill jag gärna veta hur du resonerade när du valde ditt namn på KS.
Edit: Ha ha ha @yonsson hann före angående fråga om service.
Då får du vara beredd på att den kan behöva service, behöver inte vara så, men ta det i beräkningen. Har du kollat på chrono24 och jämfört priserna där? Jag står fast vid min första prisuppskattning. 32 000 kr. Lycka till!
33-35 torde inte vara orimligt.
Vad begärs?
Jag har köpt klockor över nätet, men dock inte via chrono24. Men generellt kan du vara lugn att chrono24 är bra, det är ju där de flesta klockhandlare lägger ut sina klockor. Men det gäller som alltid att göra research om både handlaren och själva klockan, det finns tyvärr handlare som kan vara lite struliga och även de som säljer klockor som kan vara ihopsatta av flera klockor, så kallade "franken" (kommer från ordet frankenstein). Dessa klockor är lite trixigare att upptäcka om man inte har järnkoll, då det kan vara till exempel en helt äkta Rolex men ihopsatt av flera klockor. Det gör att du inte köper en helt 100% originalklocka, vilket är upp till dig om du vill ha, men viktigt att veta detta vid köp.@Greven har du köpt klockor från chrono24?, är det säkert etc?, finns klockor där som kostar billigare än vad den jag vill ha men att beställa såna klockor via internet gör mig lite nervöst, tex får man den klockan man beställde är det en kopia eller äkta etc.
tex http://www.chrono24.se/rolex/submariner-no-date-ref--14060--id3439878.htm
Tycker priset, som sagts innan, är högt.39 500 när jag frågade om billigare sa han "Priset går att diskutera men inte mycket",
http://www.chrono24.se/rolex/submariner--id3670177.htmVem är säljaren, och har han referenser?
vad tycker du är ett rimligt pris?Tycker för övrigt att 32-33 är en löjlig siffra, och bör räknas som ett skambud.
Antar att det är ännu en obskyr blockethandlare som kränger klockor överallt förutom på klockforumen. Då ser jag det som säkrare att köpa från många chrono24-handlare.
har också sätt samma klocka på andra klockforum samt på blocket med olika priser, när jag skickade email från blocket så såg allt bra ut, jag bad om att ta med klockan till bergströms ur för att kolla så att det inte var en kopia han hade inga problem med det,Det är samma bilder som en svensk återförsäljare har på en klocka som kostar 37500, du bör kanske ta en funderare...
har också sätt samma klocka på andra klockforum samt på blocket med olika priser, när jag skickade email från blocket så såg allt bra ut, jag bad om att ta med klockan till bergströms ur för att kolla så att det inte var en kopia han hade inga problem med det,
precis därav skickade jag ett bud till honom på 33k bara för att klockan inte har varit på service och det kan kosta ganska mycket.Ah ok. På bilden ser den inte så polerad ut vilket KAN betyda att den är oservad, en sub håller ca tio år innan det borde vara dags för service.
tror dock att 33' går han inte med på, om det vore en från 90-talet, okänd servicehistorik och ett OK skick så skulle det vara mer rimligt.precis därav skickade jag ett bud till honom på 33k bara för att klockan inte har varit på service och det kan kosta ganska mycket.
Skall din service vara gratis alltså?precis därav skickade jag ett bud till honom på 33k bara för att klockan inte har varit på service och det kan kosta ganska mycket.
Stämmer mycket, han tackade nej till mitt bud, så jag frågade honom vad hans sista pris för klockan var.tror dock att 33' går han inte med på, om det vore en från 90-talet, okänd servicehistorik och ett OK skick så skulle det vara mer rimligt.
35k är nog mer rimligt för 06 i det skicket, trots att det finns ett servicebehov.
Är väl snarare något du ska ha i åtanke innan eventuellt köp, inte säljaren när hen prissätter sin klocka.precis därav skickade jag ett bud till honom på 33k bara för att klockan inte har varit på service och det kan kosta ganska mycket.