• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex 1601 Silver (19k!)

Hampus.H

Omega
*Såld idag till begärt pris

Nu är det dags att avskaffa min grymma Rolex 1601:a i mån av annat kul. Klockan säljes som head-only till ett utmärkt pris. Klockan är ifrån 1969 och kommer med det klassiska och absolut snyggaste 36mm boett med fluted (räfflad) vitgulds-bezel och silver T Swiss T tavla. Huvudet kommer på ett tjock mocka band med spänne i stål, vid smidig affär slänger jag med en drös andra aftermarket band (perlon, läder osv).

Några små fläckar på sekundvisaren. Tre små dings i kanten på glaset vid kl 13. Lite mindre märken och hårlinjer på boetten och aningen polerad på hornen, men över lag bra skick för sin ålder. Lätt repat glas (går enkelt att polera bort). Jag är relativt pedant men då inget av detta syns vid daglig användning så stör det mig inte.

Okänd service historik men drar upp mjukt och fint och har många krongängor kvar.

Tavla, visare, krona, boett och urverk är original vad jag kan bedöma.

Serial/nr/cl 2039xxx / 277449/ A1 160422K
Rolex urverk Cal: 1570, none quickset

Pris:
Prissatt vid 19 000 SEK. De flesta oservade 1601's ligger ute för mellan 22-27 t.kr så jag ger en saftig rabatt för att kompensera head-only och små-repor.

Klockan säljes i första hand men jag kan tänka mig att byta mot en Tudor BB, Omega AT, Omega Seamaster, Cartier Tank, Helgulds Daytona med diamanter (I wish) eller något annat roligt! Bytesvärdet ligger vid 20 000 SEK.

Jag är inte ute efter snabba pengar så avstå helst ifrån att pruta såvida du inte har en legitim anledning.

Jag föredrar Swish men klockan finns för upphämtning i Norrköping om du vill köra F2F.
Retur inom 24h om det inte är en genomäkta Rolex.
Skickas med REK mot förskottsbetalning (där köparen står för fraktrisk).


Bilder:
IMG_1108.JPG

IMG_1112.JPG

IMG_1109.JPG

IMG_1051.JPG

IMG_0950.JPG

IMG_1033.PNG

IMG_1110.JPG
 
Senast ändrad:
Topp