• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex 16610 2001

Hej på er.

Jag hade länge suktat efter en Rolex. Är uppvuxen i en familj där det under hela min uppväxt varit Rolex som gäller. Man blir ju som sagt präglad av sin omgivning.

När jag väl hade råd för ungefär 4 år sedan att köpa klockan som jag alltid velat ha. En Rolex Submariner date ref: 16610. Så letade jag länge innan jag hittade en fullset med allt vad det innebär. Fick även med originalkvittot från 2001 när klockan inhandlades.

Är otroligt nöjd med klockan och upplever att den sitter fantastiskt på handleden. Den blir en del av handleden snarare än att den sitter på handleden.
Just denna modell med lugholes och 40mm och något tunnare urverk än dem nyare varianterna är någonting som jag starkt kan rekommendera. Jag har inte jättestora handleder vilket kan vara anledningen till att jag föredrar den lite äldre submarinern.

Fantastiskt nöjd med klockan!

Allt väl

Bilagor

• Screenshot_20230511_112530_Gallery.jpg
    Screenshot_20230511_112530_Gallery.jpg
    411.1 KB · Visningar: 78
Hej på er.

Jag hade länge suktat efter en Rolex. Är uppvuxen i en familj där det under hela min uppväxt varit Rolex som gäller. Man blir ju som sagt präglad av sin omgivning.

När jag väl hade råd för ungefär 4 år sedan att köpa klockan som jag alltid velat ha. En Rolex Submariner date ref: 16610. Så letade jag länge innan jag hittade en fullset med allt vad det innebär. Fick även med originalkvittot från 2001 när klockan inhandlades.

Är otroligt nöjd med klockan och upplever att den sitter fantastiskt på handleden. Den blir en del av handleden snarare än att den sitter på handleden.
Just denna modell med lugholes och 40mm och något tunnare urverk än dem nyare varianterna är någonting som jag starkt kan rekommendera. Jag har inte jättestora handleder vilket kan vara anledningen till att jag föredrar den lite äldre submarinern.

Fantastiskt nöjd med klockan!

Allt väl
Kul att höra! Är själv på jakt efter en likadan :)

Grattis till en otroligt fint klocka! Kul att med både fullset OCH kvitto på en klocka som trots allt är 22 år gammal :)

Tillbaka
Topp