• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 16613

sållet

Breitling
IMG_9381.JPG
Tjena ny här på KS och på jakt efter ett ur, en Rolex 16613 närmare bestämt. Hittade en från 99 som jag var nöjd med men hittade även en liten skråma eller hack i bezeln.
Frågan är, gör det mycket på värdet?
 

sållet

Breitling
Är som sagt ny i gemet. Då priset var satt och säljaren inte "upptäckt" den förrän jag påpekade det undrade jag om det var något jag borde tänka på @donnie
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är som sagt ny i gemet. Då priset var satt och säljaren inte "upptäckt" den förrän jag påpekade det undrade jag om det var något jag borde tänka på @donnie

Pruta lite på priset då, om det nu inte är ett kanonpris redan från början! Sen tycker jag personligen att dom från 2000 och framåt är trevligare då dom har guld även på låset!

IMG_4334.JPG
 

sållet

Breitling
Denna har guld på låset @Affe men jag ställde fråga då jag sett andra utan, då sa han att dom från 99 är original med guld också. Vet du om det stämmer?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klockan var i kanon skick enligt mitt otränade öga men som när jag köpte monalisa tavlan för några år sen så hittade jag att hon tappat lite läppstift och det drog ner priset lite då, ville bara veta om det gällde klockor också :)
Frågan är inte dum men den klocka du kollar på har vridringsinlägg med luminova och de går att köpa billigt om man stör sig på repor på inlägget. Guldklockor blir däremot repiga snabbt så en så gammal klocka med guld på sig lär se sliten ut om den inte är nypolerad.
 

sållet

Breitling
Frågan är inte dum men den klocka du kollar på har vridringsinlägg med luminova och de går att köpa billigt om man stör sig på repor på inlägget. Guldklockor blir däremot repiga snabbt så en så gammal klocka med guld på sig lär se sliten ut om den inte är nypolerad.
Tack, det var lite det jag var ute efter. Kommer klockan sjunka i värde om man byter ut originaldelar på den tror du?
 
Topp