• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex 16700 GMT-Master "Pepsi" 1991 -Nyårspris!-

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Hej!

Nu har du möjlighet att lägga beslag på en fin klassiker!

Jag har en 1991 Rolex GMT-Master 16700 Pepsi till salu.
Modellen är en X-serie och den är ifrån ca 1991 enligt serienummertabellerna på nätet. Jag köpte den i höstas av Lunaroyster. Se gamla annonsen här:
http://www.lunaroyster.com/archive-rolex-gmt/1991-rolex-gmt-master-16700-pepsi

Klocka har en del dings och hairlines (se bilderna) samt att safirglaset har nötning på kanten mellan 12 och 3 och 5 till 7. Syns knappt men känns med nageln. Glaset har även en prick mellan 6:an och 7:ans index.

Klockan går lite utanför COSC, ca + 10 sekunder per dygn. Okänd servicehistorik. Klockan är trycktestad och tät till 100 meter. Tätkontrollskvitto medföljer. Ej box och papper men en Rolex putsduk och COSC-tag medföljer som tillbehör.

Fakta om klockan:
Urverk: Rolex 3175
Glas: safir
Vattentät till 100 meter
Quickset för datuminställning
GMT för 2 tidszoner
Lumen, tritium, lyser lite lite svagt i mörker.

Länken är en ref 78360 märkt med O och har 12 länkbitar, lite stretch. 501b endlinks.

Kan säljas F2F i Linköpingstrakten annars skickas klockan med postens försäkrade värdefrakt.
F2F ingen returrätt. Vid frakt ges 12 timmars returtid efter uthämtandet. Klockan skickas tillbaka med postens försäkrade värdefrakt i samma skick som den skickades. Returbetalning minus frakt sker efter att jag har klockan i min hand och godkänt den. Studera bilder noga för att minimera strul. PM:a gärna frågor och önskan om fler bilder.

Pris: 33.000 29.900 kr inkl frakt eller F2F. Eller byte mot 14060 eller 16610.
Tack KS för annonsplats!
Mvh Jonas

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16,5.JPG
16.JPG
17.JPG
18.JPG
20.JPG
 
Topp