• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 1675 på läderband

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Nja, jag vet inte... Monterade precis ett tjockt å fint läder/mocka band tillverkat av easy rider enl legenden. (Köptes på välgörenhetsauktionen på Östgöta-GTG'n i början på sept)

Är inte säker på att jag tycker det flyger på denna klockan riktigt.

Vad säger ni, fellow forumbröder å -systrar?

image.jpg

image.jpg
 
  • Like
Reactions: ZQT

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag tror att ett clenare (mindre uppruggat) armband hade passat bättre. Sen tycker jag att min gör sig bättre på läder när jag har svart insert. Däremot skulle ditt band passa perfekt på min speedy ;)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jao, svart insert och du är hemma. Med pepsi blir det för rörigt med alla färger.

Provade nyss ett Hirsch på min;

gazuhyzu.jpg


a3a2ehur.jpg


Funkar inte..
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är självklart default-läget, men kul att testa nåt annat. Trodde dock jag skulle gilla det mer!
Testade läder-Nato på Subben en stund å det flög bättre tyckte jag... Detta borde oxå funka!
Det var givetvis skrivet med en imaginär smiley efter. :)

Seriöst så tycker jag bandet är fint men passar inte på den klockan. Har överlag svårt med annat än länk på sportrolex, ja det skulle vara nato då.
 

CLT

Rolex
Ljusare och matt bezel o lite ljusare band så funkar det. Men länk är ju att föredra på Rolex över lag. Ditt band skulle passa grymt på en Speedmaster!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tycker 1675 passar kanon på läder, särskilt ett mer cognacsfärgat och inte för tjockt och stickning vid fästena. Skittufft.


Skickat från iPhone
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nja ingen fullträff, bandet är lite för grovt och mörkt. Samt bezel skulle behöva lite mer fade eller va svart. Fin gmt är dock hur fin som helst ändå :)

På din 5513 ser det däremot nog bättre ut :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Nej. Svaret blir nej

Blått och rött på vridning kombinerat med brunt läder flyger inte. Blir färgbonanza.

På med oyster i stället
 
Topp