• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 1675

easy rider

Brüno
2-Faktor
I början av 2014 köpte jag en Rolex 1675 Rootbeer från USA. Klockan var en av mina favoriter och bars väldigt ofta. Av någon anledning fick jag för mig att sälja den, främst för att testa en äldre 1675 Gilt. Klockan försvann nedåt i landet, visserligen till en medlem på forumet, men ingen aktiv.
En gilt köptes, men den blev dock inte vidare långvarig utan byttes bort mot annat. En 5512 ramlade in och tillsammans med min Omega SM300 kändes det som att jag skulle ta någon sorts time out, främst då hojintresset stal tid och pengar.
För några veckor sedan påtalade dock flera medlemmar att min gamla rootbeer dykt upp på Tradera. Den gick inte för några jättesummor, snarare billigt med hänsyn till skicket på boett och tavla. En mer aktiv forummedlem knep den och för några veckor sedan fick jag ett infall och hörde om den möjligtvis var till salu. Nja var svaret, men ytterligare någon vecka senare blev det affär.

Så nu, cirka fem månader sen den såldes, är den tillbaka, via södra och norra Sverige. Känns rätt gött ändå.

Sällan man hittar dessa boetter på gamla Rolex, till annat än jättesummor.

P5174510.JPG
P5174511.JPG
P5174514.JPG
P5174516.JPG
P5174519.JPG
P5174520.JPG
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Well done E! Sorry för det jag sa om ringen förra veckan. :)

En av de absolut vassaste rootbeers jag sett. Grym!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kommer du att låta den stanna nu :) ? En mer prisvärd vintage rolle hittar man inte idag.
Bra bilder också :D Fångar boetten på ett bra sätt.
 
Topp