• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex 1803 Day Date, Vitguld med länk, superfint skick, kom gärna med bud

oystercase

Cartier
Pris
105000
Returpolicy
Om ej äkta
Bilder Skickat
  1. Ja
Sällsynt fin Vintage Day Date i Vitguld med länk och vit tavla. Se Bilderna längst ned i inlägget.
  • Rolex Day Date 1803 i vitguld från ca 1967 med länk
  • Klockan är mycket fin i boetten. Den har blivit varsamt polerad och framstår i mina ögon visuellt som nära nyskick. Bilderna motsvarar verkligheten.
  • Länken i vitguld är från 5-siffrig referens (med dolt lås) och sitter tight och fint på boetten. Länken i sig är också väldigt tight och mycket bra skick (se bild). Det ingår två extra länkbitar som inte syns på fotona.
  • Den servades innan jag fick den och jag har haft den i uppskattningsvis 5-6 år men använt den extremt lite. Den klarar ej trycktest (testat i min egna trycktestare). Jag har bara använt den som kostymklocka några timmar då och då så jag har ingen koll på hur exakt gång den har men allt fungerar som det ska (automatuppdrag, uppdrag, datumväxling etc.)
  • Klockan kommer ursprungligen från ssp226/Hong Kong Martin.
  • Per Ekelund / Antikurmakaren i Malmö gick igenom klockan när jag köpte den och har kontrollerat att allt är äkta.
  • Inga boxar eller papper finns
Pris 105.000 SEK eller vettiga bud, jämför gärna priser internationellt för detta skick.

Hur: F2F i Skåne, med välkänt forummfolk eller om vi har gemensamma referenser.
Jag kan även skicka men då på köparens risk/bekostnad i fall det inte går at få försäkrad frakt. (Vi löser det på något sätt)
Jag förbehåller mig fri prövningsrätt av köpare.

Betalning: Swish eller banköverföring så jag ser pengarna på mitt konto innan klockan byter händer.
(Mitt namn som mottagare alt. Swish från telefonnummer i ditt namn)

Byten: helst inte då jag precis köpt på mig nytt men jag är öppen för förslag. I så fall pengar till mig eller jämt byte. 116610LV eller annan efterfrågad Rolex exempelvis.

Referenser: Jag är inte så enormt aktiv på forumet som IRL. I princip alla skånska forumprofiler känner mig från GTGs, ex Jabla, Ms.Datejust, Totte, McGyver, Allan Ballan, Holmqvist, mm. mm. Vill ni kolla up mig är det nog lättast att ta ett snack med @jabla (vi bor dessutom nästgårds).

Prutning: Priset kan diskuteras en aning vid smidig affär etc. Jag är inte i behov av att sälja men tycker det är synd att den används så lite. Så skambud pallar jag dock inte svara på.

Tack för ett bra forum. Bilder nedan.
//Oystercase

IMG_20181120_103519.jpg
IMG_20181120_103026.jpg

IMG_20181120_102909.jpg

IMG_20181120_102805.jpg
IMG_20181120_103259.jpg
IMG_20181120_103616.jpg

IMG_20181120_102708.jpg
 
Senast ändrad:
Topp