• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 5508 på Auktionsverket

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Trevlig referens men är det avsaknaden av endlinks som gör att den känns trist?

http://online.auktionsverket.se/1503/295351-rolex-submariner-james-bond/

2500295351.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Erkänn att du tänkte "äh, en klocka från -62 måste vara polerad, så jag chansar..." ;)
Jag har ingen aning om hur den ska se ut i kanterna men nog ser den skarp ut (i vart fall jämn), även på de förstorade bilderna. Kanske jakob.dala kan bringa klarhet.

Nej.

För mig är inte dessa jämna men det är kanske vinkeln som spökar. Sen ser boettsidan utan krona sakna lite kött om man jämför mot kanten
Skärmavbild 2015-03-03 kl. 16.31.44.png
Skärmavbild 2015-03-03 kl. 16.32.22.png


Handslipade från fabrik så det i sig säger inte mycket.
Ok, se ovan annars
 

Mr Chance

Kalmar
Nej.

För mig är inte dessa jämna men det är kanske vinkeln som spökar. Sen ser boettsidan utan krona sakna lite kött om man jämför mot kanten

Kolla baksidan, skarp tycker jag. Framsidan är ju mer utsatt och har troligen fått mer smällar. Den blanka ytan tycker jag också pekar på slitage utan polering på länge. Kolla också kanten ovanför kronan mot bezeln, jämn och fin. Men självklart är den polerad någon gång, men inte "trist".
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker dessa gamla småttingar utan kronskydd är riktigt coola! Roligare än rödingar och dylikt. Hade gärna haft en sån här. Hur är de att få täta? Finns det fortfarande packningar/kronor mm att tillgå från AD?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Var också och suktade men kunde inte dra upp den. Hittade åtminstone inte rätt läge. Men guuud så härlig den var ändå.
 
Topp