• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Rolex 5513 m. Box & Cert, pumpkin-patina och Allmänt Go'

rillesnille

Silver
2-Faktor
Halloj!
Klockan som säljs är från '88, så en sen ref. 5513 m.a.o., kommer med box & cert.
Skick
Täthet och gång
Klockan har ingen upplevd gångavvikelse och mättes upp med timegrapher till att gå inom COSC dock ingen dok. servicehistorik, ska enligt tidigare ägare vara tät enl. spec, dvs. 200m. Som med alla plexidivers bör den testas innan man gör några djupdyk .
Tavla & visare
Både visare och tavla har en fin & jämn "pumpkin"-patina och tavlan har gått från att vara glossy till matt.
Boett & länk
Boetten har uppskattningsvis fina chamfers och är i överlag fint skick utan dings, enbart ett mindre antal hairlines på de polerade ytorna i min mening. 9,59M serienummer.
Länkens lås har koden N7 vilken bör vara tidsenlig och vilket i sin tur borde indikera att länken är original eller i alla fall tidsenlig. Länken är f.ö. i mycket gott skick och har korrekt ref. 93150 med ref. 580 ändlänkar.
Prissättning är lite krångligt på denna upplever jag med patinan och tillbehören vilka är ganska sällsynta, men billigaste motsv. 5513 på c24 med samma tillbehör helt utan patina vilket jag tycker tillför värde, börjar på drygt 70k.
Pris således: 77K
Min GG-tråd går att finna här: https://klocksnack.se/threads/rillesnille.54738/

Delbyten i form av spårtrålle 6-siffrig(eller kanske jämt upp för en riktigt fräsch BLNR), day-date, blå TT-sub, panerai pam372 el. 422/423 eller något annat kul kan även tas emot.

15d8cc7.jpg

1040qdi.jpg

rjgz6q.jpg

2m5kl6f.jpg

vrgi2d.jpg

dcdd1z.png

Hojta vid frågor eller om man vill göra affär i ett PM så tar vi det därifrån.
retur efter ök.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp