• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 5517

C

Crowolf

Guest
5517 är ju som de flesta på jorden vet (nåja) en av de absolut mest eftertraktade klockorna för samlare och andra nördar. När de ligger ute så är det för fantasisummor. De har ju en militärisk historia med en massa myter och hysch-hysch som kittlar alla oss som älskar klockor.
MEN; 5517 är den fulaste sub som tillverkats med sina blaffiga svärd och plottriga bezel. Den är så jävla ful att den ser ut som en kinesfejk redan från början.
Se på en DRSD:
mesupemu.jpg


Vacker och alldeles underbar.

Eller se på 6538:
agaby9yh.jpg


Lika fantastisk som sina syskon.


Ps. Bilder lånade på nätet..
Och så titta på den här gräsliga skapelsen:

yge2unys.jpg


Rest my case!!!

Nu kan ni börja kasta tomaterna, värma tjäran och raka hönsen.

Pope
 

Gavve

Greven
2-Faktor
yes, de där visarna är inget som tilltalar mig heller. Tack och lov att den iaf har kronskydd
 

10past10

Omega
5517 är den fulaste sub som tillverkats med sina blaffiga svärd och plottriga bezel. Den är så jävla ful att den ser ut som en kinesfejk redan från början.
Pope

En snabb test i PS - och jag konstaterar att det alltid kan blir lite värre.

Tänk om det fans en 5517 Milsub, Arabic writing, 3-6-9 exp style, Red triangle bezel, Big Crown.

på Jubileums länk ...

MIhT9qc.jpg
 

POO

Panerai
Milsuben är kanske inte vackrast men är essensen av varför jag gillar Rolex, stenhård bruksklocka där funktion går före form, buren av ett gäng salta snubbar.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
En military issued Rolex som gavs ut till brittiska flottan (?) på 70-talet. Klockan är en modifierad rolex 5513, som istället fick refnummer 5517. Klockan har fasta bandstift, eng 60-minutes vridring (istället för 15 min som på vanliga sub) svärdvisare och "T" på tavlan.
Dom som kan mera får gärna flika in
Där lärde man sig något nytt!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Ni småpojkar kan sitta och dagdrömma en Milsub, fast de ser verkligen gräsliga ut.

Om det ser ut som skit, går som en skit och smakar skit så är det mest troligen skit.
 

paradis

Audemars
Det är inte precis den mod. jag skulle köpa, gillar den inte heller, men det är inte skit..........:greedy:
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Sägnen säger att ett hundratal? lades i en hink som sedan fylldes med cement.....och hamnade på havsbotten utanför UK due to att de var uttjänta....??
 
Topp