• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex 6084

Hej,
Vad tror ni om denna Rolex 6084? Det står delvis renoverad tavla men jag tycker texten ser väldigt kladdig ut, index ser ut att ha slipats på och lysmassan är grön. Sen ser det ut som att någon försökt öppna klockan med en polygrip på baksidan. Jag har sett flera klockor som har förstörda tänder på baklocket på det sättet på Lauritz, har någon en ide om varför vissa klockor ser ut på det sättet? Synd för jag gillar klockan och den verkar relativt ovanlig. Är det svårt att få tag i reservdelar vid service till en sådan?
https://www.bukowskis.com/sv/auctio...tual-waffle-dial-chronometer-armbandsur-34-mm
10824511_bukobject.jpg

Hej @Hedenskog !
Håller med @Aurum fullständigt!
Det ligger 13 st 6084 ute på Chrono24 nu!
Sju stycken av dem finns inom EU!
Finns ett par riktigt fina i USA också, men då tillkommer ju tull och moms.

Hej,
Vad tror ni om denna Rolex 6084? Det står delvis renoverad tavla men jag tycker texten ser väldigt kladdig ut, index ser ut att ha slipats på och lysmassan är grön. Sen ser det ut som att någon försökt öppna klockan med en polygrip på baksidan. Jag har sett flera klockor som har förstörda tänder på baklocket på det sättet på Lauritz, har någon en ide om varför vissa klockor ser ut på det sättet? Synd för jag gillar klockan och den verkar relativt ovanlig. Är det svårt att få tag i reservdelar vid service till en sådan?
https://www.bukowskis.com/sv/auctio...tual-waffle-dial-chronometer-armbandsur-34-mm
10824511_bukobject.jpg
ser inge vidare ut... tavlan är en Crayola dial, dvs ommålad med fetkrita av en fyraåring... tim och minutvisare är också fel, få tag i delar är inte enkelt, köp ett bra ex som inte behöver delar, 6084 är riktigt schyssta klockor med bra storlek och inte övervärderade, jag har haft ett par 6084 och nån 6085 (engine turned bezel)

96EC8516-A427-48F6-BCF0-CC7AAB041D99_zpsmbnxzako.jpg

Är det bara jag som undrar hur det ens har kommit in på Bukowskis? En blind person ser t ex. att den där tavlan inte riktigt ser rätt ut.

Tack för alla svaren. Jag tyckte som sagt klockan var snygg, snygg kombo av färger men såg riktigt kass ut när man zoomar. Priset var ju lågt men det finns ju en anledning. Något liknade vore snyggt som komplement till nyare Rolex att rotera mellan. De på chrono24 tyckte jag var ganska dyra med tanke på att man får en fin datejust från typ 90-tal för samma pengar, eller? Jag trodde inte detta var en så populär klocka och skulle känns mig bekväm med att lägga ca 20k på en men det är kanske för lågt för att få ett bra ex? Hur lätt är den sen att sälja vidare?

Tack för alla svaren. Jag tyckte som sagt klockan var snygg, snygg kombo av färger men såg riktigt kass ut när man zoomar. Priset var ju lågt men det finns ju en anledning. Något liknade vore snyggt som komplement till nyare Rolex att rotera mellan. De på chrono24 tyckte jag var ganska dyra med tanke på att man får en fin datejust från typ 90-tal för samma pengar, eller? Jag trodde inte detta var en så populär klocka och skulle känns mig bekväm med att lägga ca 20k på en men det är kanske för lågt för att få ett bra ex? Hur lätt är den sen att sälja vidare?
Kolla på avslutade auktioner på tex ebay för en korrekt prisbild.

Tillbaka
Topp