• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 79173 eller den äldre 69173

Don82

Breitling
Hej,
Tittar på Rolex till min fru. Har hittat en bra lade-datejust 79173 och en som är 3 år äldre och ser identisk ut men är den äldre 69173-modellen. Skicket är identiskt men priset skiljer sig ca 10 tusen. Vilket är det bästa köpet? Är 79173 så mycket bättre att det verket är värt 10 tusen till, även om man ska se till andrahandsvärde?

Hur ska jag tänka här?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vad trevligt, då blir hon säkert glad ;)! Jadu...brukar väl vara så att ett uppdaterat urverk är något dyrare! Men om den är bättre är ju något helt annat! Sitter ju ett caliber 2135 i 69173an och ett 2235 i 79173an, om dom är lika dyra att serva så skulle jag slå till på 69173. Ping: @Echo Delta .

Kan inte tänka mig något annat än att andrahandsvärdet är lika bra på dessa två! Fast damur är väl oftast generellt svårare att sälja en ett herr ur dessvärre!
 

Don82

Breitling
Stort tack Affe - känns som att jag går på den äldre (och billigare) 69173:an. då det käns som ett bättre köp på sikt - och de är ju identiska att titta på och i precis lika fint skick (som synes iaf).
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Stort tack Affe - känns som att jag går på den äldre (och billigare) 69173:an. då det käns som ett bättre köp på sikt - och de är ju identiska att titta på och i precis lika fint skick (som synes iaf).

Det är lugnt, är bara glad ifall man kan vara till någon hjälp, skulle jag vara du, så skulle jag höra mig för med någon AD, vad det kostar att serva klockorna, för på lång sikt, så kan det ju bli billigare med den nyare även om du betalar 10k mer just nu för 79137an.
 

Don82

Breitling
Stor tack - har tänkt om lite och går med den nyare, dels på grund av bättre servicehistorik samt att original-papprena är kvar.
 
Topp