• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - A love story (ink paketöppning)

M021

Rolex
2-Faktor
Kul! För mig var Daytonan drömklockan 10 år tillbaka, sedan blev det en Certina, därefter tröttnade jag tvärt på Daytonan. Men nu när jag mognat in i klockvärlden så börjar jag uppskatta den mer och mer igen, så känner igen mig i dina reflektioner. Om du blir galen av bezeln så är det inget mot vad avsaknaden av datum skulle göra bakom min panna. :)
 
  • Like
Reactions: par

Rookie

Cartier
2-Faktor
Grattis! :)
Den trion är inte dålig får jag nog ta och säga! Jag känner likadant som du gjorde om Daytona just nu. Betyder det att jag också kommer att äga en om ett år? ;)
 
  • Like
Reactions: par

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Stort GRATTIS par401, passar bra in på övriga två ;), nu är det bara en GMT som fattas, sen sitter samlingen som en smäck :D
 
  • Like
Reactions: par

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jo den här tråden fick mig nästan att inse att jag behöver / måste ha en gmt:)


Kanske något gammalt skulle vara intressant, en 1675 eller 16750, elelr varför inte en Explorer 2a då blir det nytt, antingen 16570in eller den nyare 116570. Känns som det inte spelar någon roll vilken du väljer av dom för alla är lika trevliga.
 
  • Like
Reactions: par

par

Patek
2-Faktor
Kanske något gammalt skulle vara intressant, en 1675 eller 16750, elelr varför inte en Explorer 2a då blir det nytt, antingen 16570in eller den nyare 116570. Känns som det inte spelar någon roll vilken du väljer av dom för alla är lika trevliga.
Helt sant, en ny gmt ligger för nära en sub. Då är Explorer II bättre som inte ser ut som en sub med gmt visare
 

par

Patek
2-Faktor
Huvudet på spiken, en Explorer 2a skulle nog passa bäst i samlingen din ;), då var det klart, din nästa klocka blir en Explorer 2a av något slag :D
Du är ju livsfarlig Alf! Hugger som en lobbyist från Schweiz:) Jag förstår att det utkrävs vite nu om jag skulle köpa något annat av misstag;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Du är ju livsfarlig Alf! Hugger som en lobbyist från Schweiz:) Jag förstår att det utkrävs vite nu om jag skulle köpa något annat av misstag;)


Haha...du läser mig som en öppen bok mannen :D, vi säger så här, du får väl prova på och se vad som händer, men som ordspråket säger; bättre fly än illa fäkta!!!
 
  • Like
Reactions: par

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...Jag vet mannen , jag vet ;), hur kunde jag var så dum så jag ens tog ordet stålisch ur munn! Skall bli jäkligt kul och se vad du har hittat på broder :wideyed:
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Skulle jag mot förmodan vilja ha en Rolle så ska det vara en Daytona!
 
  • Like
Reactions: par
Topp