• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Air-King, enklast men bäst ?

UNO

Silver
Ägnat två veckors semester åt att läsa & längta efter en Air-King igen.
34 snygga mm som sitter snyggt under manschetten.
Renässans för en klassiker ?
 
Tjejklocka! ;)

degutete.jpg
 
Fruktansvärt tråkig klocka, finns roligare där ute. Släpp det gamla och kliv på tåget till det nya.
 
Explorer I ref 114270 känns lite manligare och går att hitta rätt billigt beggade. Var existerar ens Air-king? Och varför heter den Air-king, den frågan känns mest relevant :)
 
Den första Rolex jag föll handlöst inför var en Air-King. En med svart tavla och smala stavar som index. Men storleken gör den knepig. Samtidigt är ofta priset så attraktivt att det är lite överraskande att de inte är populärare. Men då klockor idag kan vara 44 eller 47 mm så blir den väl för liten i de flestas ögon.

Själv tittar jag på en just nu. Men som present till hustrun.
 
Tack för info om Jakes blog.
Jag har klämt på en AK i sommar och haft en Swatch för att känna om det är ok med en ett litet ur och so far känns det bra.
 
När jag var hos Rolex AD på Rodeo Drive samt hos JLC så bekräftade dem båda att de mindre klockorna är på väg tillbaka och redan nu kan man se flera nya modeller som är mindre än tidigare år. Nästa år skulle det dock komma än fler, så ska man tro dessa ligger Air-King rätt i tiden :)

Sen spelar det ingen roll vad andra tycker, gillar man det själv så är det bara att köra :)
Jag använder min Casio PRG-130 mer än min 5513 t.ex. :)
 
Eeeh min tråd blev visst en kunskapskälla betr invektiv.
nåååja,....
Tack för senaste från Rodeo Drive, det bekräftar att jag inte är fel ute.
Jag är inte späd med 86/185(no fat !) men jag tror det blir bra ändå med en Air-King.
Tack för alla synpkter !
 
Den här är jäkligt snygg annars, 36mm. Får lite snobbar som jobbar-vibbar.

vGeEtYR.jpg
Man kan även känna en vind av vimplar som blåser över begagnade bilar innanför ett staket i Las Vegas..;) Kanske till och med i utkanten av staden...

Air King finns det många fina modeller av. Ville bara ha det sagt..:)
 
När jag var hos Rolex AD på Rodeo Drive samt hos JLC så bekräftade dem båda att de mindre klockorna är på väg tillbaka och redan nu kan man se flera nya modeller som är mindre än tidigare år. Nästa år skulle det dock komma än fler, så ska man tro dessa ligger Air-King rätt i tiden :)

De flesta är väl överens om att overzie-trenden har stannat av lite. Vi får väl se hur fort det går tillbaka och hur litet det blir igen.

Mannen på bilden kan välja vilken Rolex han vill (CEO på Rolex). På bilden kör han enligt uppgift med en Date (dvs samma storlek som Airking).

 
Tillbaka
Topp