• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex bästa släpp i modern tid?

Isodor

Audemars
Ser kul ut i första anblick men gillar guldsub eller gmt mer. Har svårt för fonten på vridningen även om den är snyggt utförd. Tror man tröttnar på den.

Bra sommarklocka för trottoarseglare.
 

twisted

Cartier
Såg den live idag på lite avstånd, på handleden av en viss kaffedrickande klocksnackare som säkert inte kan lista ut vem jag är! :D Riktigt fin måste jag säga! Mycket ha-begär!
 

Psykel

Patek
Ursäkta min ignorans, men vad skiljer Yacht Master från Submariner, bortsett från det kosmetiska/material + armbandet?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Halvt OT men vad hände med Skydweller? Finns den fortfarande i produktion?

OnT så röstar jag på senaste YM lätt!
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Och med gilt "Rolex" och kronan på tavlan.. Senast med sånt får man leta tillbaka till 1960 talet.. Kul med lite nostalgi..
 

Wboy

Panerai
Kul uppdatering/mash-up. Inget jag skulle kora till 2000-talets bästa rolle dock, då krävs något mer folkligt. Rolex som hittills stått emot gummitrenden som Hublot, AP osv. redan utarmat. Nu blir Rolex sist på bollen istället, även om man vill få det till att man fyllt gummit med ädla och avancerade metaller.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Halvt OT men vad hände med Skydweller? Finns den fortfarande i produktion?

OnT så röstar jag på senaste YM lätt!
http://www.rolex.com/watches/sky-dweller/ Den finns i produktion, riktigt härlig klocka. Men den är ju i en prisklass där man måste ha bra inkomst eller tillgångar för att ha råd, dessutom finns det väldigt mycket roligt från både AP och PP i den klassen.
 

Psykel

Patek
Har synat Rolex hemsida och specifikationerna nu, och konstaterat att vad som skiljer Yacht Master från Submariner är bezel som kan vridas åt båda hållen, 100m WR och det nya armbandet. Resten verkar vara rent kosmetiskt, dvs material och färg på t.ex urtavlan. Samma mått och urverk. Dock finns YM i en mindre variant också.
Jag menar såklart inte att skjuta ner YM på nåt sätt, jag var mer nyfiken på vad som faktiskt skiljer de båda modellerna åt. För mig som har ett relativt nyvunnet Rolexintresse så är ju modellerna mer eller mindre identiska, jämfört med till exempel Submariner vs Datejust.
 
Topp