• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex beslut

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har ju haft ute en WTB 14060M från 2011. Och sedan tidigare har jag dissat de nya rolex sport modellerna men nu har jag börjat vela lite.

Jag vill ha en rolex stål sportis från 2011. De jag nu funderar på är sub 14060M, sub 116610LN, EXP2 216570 eller EXP2 16570

Vad är eg bästa köpet? gillar de gamla "tooliga" varianterna av sub och exp2, men tycker samtidigt att de nyare varianterna ser mer "rejäla" ut.

Vad finns det för begåvade synpunkter på nya vs gamla modellen? Jag är precis 50/50 nu.
 

max

Dancing Queen
Har du provat dem irl? Att surfa bilder är iof väldigt bra men man kan bli lite blind på dem.
Personligen hade jag nog valt mellan 116610LN och 216570. Och sen kompletterat med en plexi-sub kanske.
Inte så förtjust i den lilla gmt-visaren på 16570 men det är ju en smaksak. 14060 är ju iof inte helt fel den heller, prova dem alla och bestäm dig sen, bor du i stockholm så blir det säkert nån gtg du kan gå på för att provklämma lite.

Annars väljer du ut två och singlar slant, känner du dig spontant glad över utfallet så vet du att singlingen blev rätt och det är bara att handla, känner du besvikelse över utfallet så vet du att det är den andra du vill ha och då köper du den istället.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har inte provat dem, bor ju bortom all ära och redlighet. Men får väl ta en road tripp till Skåne och AD.
 

Ninen79

Audemars
Jag har haft 14060, 16610 och 116610 LN...av dom 3 modllerna så skulle jag lätt välja 116610LN utan tvekan! Försökte 14060 2 gånger och 16610 2 gånger men blev besviken varje gång p.g.a länken och dom små visarna. Jag gillar fortfarande dom gamla modellerna men för mig så är sub c bättre helt enkelt.
 

RDFG

Cartier
Får man fråga varför den "måste" vara från 2011? För om du kan frångå den biten så är ju som alla vet 5513 med målade index den bästa subben alla kategorier :) + att tooligheten inte blir mer påtaglig än så (imho)
 

Pleximannen

Cartier
Ninen79 skrev:
Jag har haft 14060, 16610 och 116610 LN...av dom 3 modllerna så skulle jag lätt välja 116610LN utan tvekan! Försökte 14060 2 gånger och 16610 2 gånger men blev besviken varje gång p.g.a länken och dom små visarna. Jag gillar fortfarande dom gamla modellerna men för mig så är sub c bättre helt enkelt.

+1

Alternativet, som redan nämnts i tråden, är att köra vintage.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
RDFG skrev:
Får man fråga varför den "måste" vara från 2011? För om du kan frångå den biten så är ju som alla vet 5513 med målade index den bästa subben alla kategorier :) + att tooligheten inte blir mer påtaglig än så (imho)

Jag vill att den skall vara från 2011 för att vara från samma år som min son föddes.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Köp inte rikemans SMP:n 116610LN. :mrgreen:

Försök att hitta en 16610LV som är uttagen 2011. Kanske lite svårt och lite dyrare men det lönar sig i längden. Din son kommer att tacka dig.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Zed skrev:
Köp inte rikemans SMP:n 116610LN. :mrgreen:

Försök att hitta en 16610LV som är uttagen 2011. Kanske lite svårt och lite dyrare men det lönar sig i längden. Din son kommer att tacka dig.

Ha ha, rikemans smp! Det är svårt att hitta "rätt" klocka i det här sällskapet.

Vad är en patek aquanaut? Nyrik klocknörds SMP?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Beastie skrev:
Vad är en patek aquanaut? Nyrik klocknörds SMP?


Nej nej, vi har redan kommit fram till att det där är en fattigmansNautilus. :lol:

Skämt åsido. En modern keramisk modell kommer din son att kunna köpa om 20 år i exakt samma utseende. En 16610LV kommer då att vara en raritet som förmodligen ökat i värde rätt bra. ;)
 
Topp