Laddar...
Nymans Ur 1851

Rolex boett..

Diskussion i 'Diskussion' startad av Magnlar, 27 januari 2013.

  1. Magnlar
    Trådstartare

    Magnlar X-Wing Pilot

    Inlägg:
    2.055
    Från:
    Stockholm
    Var inne hos Rob Engström i fredags för en inspektion av verket. Medan de höll på med min Rolex, fann jag hur stora den nya boetten var jämfört med min 89a. Enligt specifikationerna så är det boett- 40mm på båda gamla å nya. I mina ögon kan det inte stämma. Hann aldrig jämföra just då pga brist på tid.

    Har nån lust att slänga upp en eller några bilder så man kan jämföra mellan boetterna?
     
  2. Magnlar
    Trådstartare

    Magnlar X-Wing Pilot

    Inlägg:
    2.055
    Från:
    Stockholm
    Det är submariner som det handlar om..
     
  3. Ricrob

    Ricrob AT-AT driver

    Inlägg:
    6.271
    Bägge är 40 mm utan krona på bredden men det nya huset är bredare runt om och har kraftigare kronskydd och mycket fetare luggar, vilket får den att lura ögat rejält och se betydligt större ut men i slutändan är den fortf 40 mm bred.
     
  4. Magnlar
    Trådstartare

    Magnlar X-Wing Pilot

    Inlägg:
    2.055
    Från:
    Stockholm
    Nu förstår man bättre, tack. När introducerades det nya huset?
     
  5. Kunde inte sagt det bättre själv :)
     
  6. Ricrob

    Ricrob AT-AT driver

    Inlägg:
    6.271
    Osäker men drar till med en gissning och säger att GMT-C var först ut med "super-case't" 2007..?
     
  7. SubC i S/S kom ut 2010 om jag inte missminner mig...men innan det hade självklart G/S och guldisarna kommit...kan vara så att GMTIIC var ett år före...

    MEN...

    Har läst nånstans att SubC Supercase och GMTIIC Supercase inte är likadana, GMTIIC ska ha marginellt tunnare luggar (mer avsmalnande luggar) men det överlåter jag till experterna att svara på...

    (EDIT)
    Hittade en gammal tråd på TRF...

    https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=135278
     
Mårtenssons ur Brookfield