• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex borde göra en 38mm sub!

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja faktiskt, eftersom den nya boetten på 40mm känns så mycket större än den gamla på samma mått. Jag skulle gilla't. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Mitt intresse för gamla och vintage-rolex dog helt ärligt lite när jag köpte min första med nya låset, GMTIIc. Därav skulle jag mycket hellre ha en 38mm ny Sub än en 16610/5523 etc som vardagsklocka.
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Den borde heta Submariner 2. Många använder tyvärr sin sub/gmt i dressade sammanhang. Rolex har ju gjort tt o solida guld varianter, polerade centrum länkar etc. allt för att göra den ursprungliga dinkan mindre tool. Nu fattas bara att de löper linan ut o drar ned sizen på den så den på riktigt kan fingera som en smakfull och diskret allround klocka för folk med mindre underhusfett....
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Handlar mer om höjd/tjocklek på boett om det ska användas som dresur.

Gamla boetten är inte stor, då är det dags att äta lite mer mat och handledsträna.

38 mm sub känns meningslöst.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Den borde heta Submariner 2. Många använder tyvärr sin sub/gmt i dressade sammanhang. Rolex har ju gjort tt o solida guld varianter, polerade centrum länkar etc. allt för att göra den ursprungliga dinkan mindre tool. Nu fattas bara att de löper linan ut o drar ned sizen på den så den på riktigt kan fingera som en smakfull och diskret allround klocka för folk med mindre underhusfett....

Välj en annan klocka, Rolex skall inte mixtra med en klassisk modell för att skapa en skum hybrid.
Det finns ju redan explorern med 39mm eller 36mm.
 
Topp