• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex building, New York

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Är i NYC på jobb och hade lite tid över. Sprang förbi den här butiken...

aju9u5u4.jpg


I det här huset...

qugate5u.jpg


4y4a9ugu.jpg


Ingen dum adress att ha kontor på... :)

Tyvärr ingen shopping, de hade ingen Gatorade/Batman/Smurf inne.

Och tyvärr inga bilder heller, kom inte för mig att plocka upp kameran... :)

/Robert
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1393991194.645292.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1393991194.645292.jpg
    108.1 KB · Visningar: 84

4cie

Rolex
2-Faktor
Undrar hur stort sortiment de har. Om man kan klampa in och köpa en hyfsat ovanlig modell utan att behöva beställa.
 

JesperO

Rolex
tuff adress, helt klart. Hade varit en optimal adress för en WIS.
Och hittar man inget i Rolexshoppen så kan man ju alltid trösta sig med lite choklad från butiken bredvid.
var låg den?
 

Kson

Patek
2-Faktor
Va där förra året och ska till Ny igen om ca 2 månader. Butiken är ganska stor :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Undrar hur stort sortiment de har. Om man kan klampa in och köpa en hyfsat ovanlig modell utan att behöva beställa.

Ganska stort sortiment. Dock ingen BLNR (som jag letade efter) eller gröna DDn (som han själv nämnde som exempel).

Däremot inga problem att ta en platina Daytona över disk (vet inte om det är en ovanlig modell att ha hemma, men han lät lite stolt över det.)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Mycket möjligt att jag drar till New York om nån vecka :)

RobertD om du är kvar där och har tid över så tar vi en bärs eller flera :)!!

Najs! Jag åker tyvärr hem ikväll.

Jag rekommenderar starkt kvarteren runt 5e och Madison i höjd med 50e/57e typ. Där ligger många egna boutiquer (IWC, Rolex, Omega, Cartier, Breguet, mfl) samt de stora kedjorna (Wempe, Tourneau). Extremt mycket salivutsöndring... :)

Se till att inte vara ute för sent bara, många stänger redan vid 6 pm, vilket är ganska tidigt med New York-mått.

Ha en grym resa! Kommer du hem med nytt guld, kanske? ;)
 

Målarn

The Steak
Najs! Jag åker tyvärr hem ikväll.

Jag rekommenderar starkt kvarteren runt 5e och Madison i höjd med 50e/57e typ. Där ligger många egna boutiquer (IWC, Rolex, Omega, Cartier, Breguet, mfl) samt de stora kedjorna (Wempe, Tourneau). Extremt mycket salivutsöndring... :)

Se till att inte vara ute för sent bara, många stänger redan vid 6 pm, vilket är ganska tidigt med New York-mått.

Ha en grym resa! Kommer du hem med nytt guld, kanske? ;)

Gött med lite rekommendationer, det tackar man för :D!!

Guld?? Hmm, kan bli guld ännu en gång ;)
 

Rivalen

Rolex
Flytta till NYC - låter trevligt.

Den skylten har jag missat. Är det en Rolex Boutique som ligger där eller? Adress?

Glöm nu inte Cartier Building på 5e en riktigt vacker byggnad.
 
Topp