• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Caliber 1560 service själv?

Rolexordie

Breitling
Hej, har en Rolex Oyster Date Precision som går sjukt mycket för fort (17sek i minuten för fort)

Jag är tämligen säker på att det är fjädern på repeatern som snurrat sig, alltså den behöver lösgöras och friställas så att fjädern går ut hela vägen, möjligen.

Referensnummer 6694
År 1963
Caliber 1560
Automatisk

Jag vet hur man söker på youtube men har aldrig monterat ned/ihop en klocka men har alla verktyg.

Tips eller avrådande!?
Tack
 

Bilagor

  • IMG_7458.jpeg
    IMG_7458.jpeg
    397.7 KB · Visningar: 5
  • IMG_7455.jpeg
    IMG_7455.jpeg
    496.6 KB · Visningar: 5

Stup

Panerai
2-Faktor
Hej, har en Rolex Oyster Date Precision som går sjukt mycket för fort (17sek i minuten för fort)

Jag är tämligen säker på att det är fjädern på repeatern som snurrat sig, alltså den behöver lösgöras och friställas så att fjädern går ut hela vägen, möjligen.

Referensnummer 6694
År 1963
Caliber 1560
Automatisk

Jag vet hur man söker på youtube men har aldrig monterat ned/ihop en klocka men har alla verktyg.

Tips eller avrådande!?
Tack
Det låter som balansfjädern blivit magnetiserad. Enkelt att fixa men man behöver en avmagnetiserare.

För övrigt rekommenderas att börja skruva med nått billigare om du är intresserad av att lära dig.
 
Topp