• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Cellini Prince

Kingpin

Omega
Hej,

Någon som äger eller har ägt en Rolex Cellini Prince? Erfarenheter?

Hyfsat ovanlig vad jag förstår... (Avlång, antingen i rosé eller vitguld)

Funderar på att köpa denna på bilden nedanför - yey or ney?
 

Bilagor

  • unnamed-1.png
    unnamed-1.png
    66.4 KB · Visningar: 336
  • unnamed-2.png
    unnamed-2.png
    65.4 KB · Visningar: 356
  • unnamed-3.png
    unnamed-3.png
    84.7 KB · Visningar: 336

Kugghjul

Panerai
Jättefin klocka men lär vara rejält svårsåld - eller det lär iaf ta sin tid.

Jag är själv lite svag för Cellini klockorna. Jag var lite sugen på en av de nya runda, men där verkar Rolex verkligen ha kontrollerat sitt utbud, gick knappt / inte att hitta en beg med datum för under 100 kSEK (om jag minns rätt) och då finns det många andra alternativ - därtill för mycket pengar för mig för en klocka.

De äldre Cellini har ju tagit rätt tunga fall.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Jättefin klocka men lär vara rejält svårsåld - eller det lär iaf ta sin tid.

Jag är själv lite svag för Cellini klockorna. Jag var lite sugen på en av de nya runda, men där verkar Rolex verkligen ha kontrollerat sitt utbud, gick knappt / inte att hitta en beg med datum för under 100 kSEK (om jag minns rätt) och då finns det många andra alternativ - därtill för mycket pengar för mig för en klocka.

De äldre Cellini har ju tagit rätt tunga fall.
Vilken ref är du sugen på? De tunga fallen är ju fattiga killarnas, som jag, möjlighet att ha råd. :)
 

Kingpin

Omega
Hej,

Efter noggrant övervägande bestämde jag mig för att klippa till på en Prins. Det blev dock Everose istället för vitguld.

Har haft klockan 1 vecka nu med 4 dagars användning på jobbet/luncher - det är tydligt att denna modell är acquired taste då jag redan fått komplimanger från tre random människor, varav den förste kände till modellen och var lyrisk över att se den i det vilda, den andre bara tyckte den var snygg och den tredje trodde det var en limiterad Reverso, samtidigt som två av mina närmsta vänner har varit mindre imponerade, den ene har en Daytona i Everose och den andra en fin DJ från 2016 samt en underbar vitgulds Tank, båda har alltså relativt god smak. Reaktionerna är både oroväckande och smickrande!

För min del stod det mellan att köpa en Patek Gondolo 5009, den mer avlånga Tank-liknande versionen- https://www.chrono24.se/patekphilippe/gondolo-gelbgold-750-handaufzug--id9444870.htm - eller Prinsen. Efter att ha försökt få bättre bilder på 5009 från tyskarna så provade jag Prinsen i Everose och blev förälskad.

Den bärs storleksmässigt som min, sålda, Tank Americaine men Everosen gör att klockan poppar lite extra. För mig kommer denna klocka fylla ett mycket viktig funktion - den kommer att bli min officiella "mötesklocka".

Lyssnar gärna på era tankar kring Prinsen i allmänhet men givetvis helst på Everose i synnerhet - vad tänker ni om modellen och metallen?

Fler bilder kommer.
 

Bilagor

  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    102.9 KB · Visningar: 8
Senast ändrad:

Mic1

Rolex
2-Faktor
Hej,

Efter noggrant övervägande bestämde jag mig för att klippa till på en Prins. Det blev dock Everose istället för vitguld.

Har haft klockan 1 vecka nu med 4 dagars användning på jobbet/luncher - den är tydligt att denna modell är acquired taste då jag redan fått komplimanger från tre random människor, varav den förste kände till modellen och var lyrisk över att se den i det vilda, den andre bara tyckte den var snygg och den tredje trodde det var en limiterad Reverso, samtidigt som två av mina närmsta vänner har varit mindre imponerade, den ene har en Daytona i Everose och den andra en fin DJ från 2016 samt en underbar vitgulds Tank, båda har alltså relativt god smak. Reaktionerna är både oroväckande och smickrande!

För min del stod det mellan att köpa en Patek Gondolo 5009, den mer avlånga Tank-liknande versionen- https://www.chrono24.se/patekphilippe/gondolo-gelbgold-750-handaufzug--id9444870.htm - eller Prinsen. Efter att ha försökt få bättre bilder på 5009 från tyskarna så provade jag Prinsen i Everose och blev förälskad.

Den bärs storleksmässigt som min, sålda, Tank Americaine men Everosen gör att klockan poppar lite extra. För mig kommer denna klocka fylla ett mycket viktig funktion - den kommer att bli min officiella "mötesklocka".

Lyssnar gärna på era tankar kring Prinsen i allmänhet men givetvis helst på Everose i synnerhet - vad tänker ni om modellen och metallen?

Fler bilder kommer.
Hade ingen koll på den modellen alls innan. Fet!
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Väldigt trevligt med en Rolex som inte är en stålsport, men lite för tilltagen storlek på index och visare för mig. Ger ett lite tungt intryck. Tycker det är coolt oavsett vad att du vågar bära den!
 
Kul klocka, grattis! Personligen tycker jag att boetten är fantastisk men att tavla och visare är lite för "sportiga" för den modellen men det är ju högst subjektivt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej,

Efter noggrant övervägande bestämde jag mig för att klippa till på en Prins. Det blev dock Everose istället för vitguld.

Har haft klockan 1 vecka nu med 4 dagars användning på jobbet/luncher - det är tydligt att denna modell är acquired taste då jag redan fått komplimanger från tre random människor, varav den förste kände till modellen och var lyrisk över att se den i det vilda, den andre bara tyckte den var snygg och den tredje trodde det var en limiterad Reverso, samtidigt som två av mina närmsta vänner har varit mindre imponerade, den ene har en Daytona i Everose och den andra en fin DJ från 2016 samt en underbar vitgulds Tank, båda har alltså relativt god smak. Reaktionerna är både oroväckande och smickrande!

För min del stod det mellan att köpa en Patek Gondolo 5009, den mer avlånga Tank-liknande versionen- https://www.chrono24.se/patekphilippe/gondolo-gelbgold-750-handaufzug--id9444870.htm - eller Prinsen. Efter att ha försökt få bättre bilder på 5009 från tyskarna så provade jag Prinsen i Everose och blev förälskad.

Den bärs storleksmässigt som min, sålda, Tank Americaine men Everosen gör att klockan poppar lite extra. För mig kommer denna klocka fylla ett mycket viktig funktion - den kommer att bli min officiella "mötesklocka".

Lyssnar gärna på era tankar kring Prinsen i allmänhet men givetvis helst på Everose i synnerhet - vad tänker ni om modellen och metallen?

Fler bilder kommer.
Kul val, men den är tyvärr alldeles för klumpig i sitt helhetsintryck för mig. Dock klart bättre än vitguldvarianten. Vilken Americaine var det du hade?
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Blir ett ney mig, gör sig inte som dressklocka.
Utseende är väl en smaksak, men den där hade för mig lika gärna kunnat komma från Diesels eller Söner of Swedens designteam - eller det företag i kina som ligger bakom dessa märkens klockor. Tacka vet jag gamla prince! ;)

Men, smaken är som baken, och det är roligt att alla inte är likadana, grattis till en ovanlig klocka med väldigt roliga anor. :D

Jag har precis upptäckt Rolex Cellini Prince 5443, så sjukt snygg. Drömklockan. Högre nivå av dress-klocka finns inte. :rolleyes:

Högre nivå? Finns definitivt högre nivå av dressighet, likaså högre nivå av hantverk. :)
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Blir ett ney mig, gör sig inte som dressklocka.
Utseende är väl en smaksak, men den där hade för mig lika gärna kunnat komma från Diesels eller Söner of Swedens designteam - eller det företag i kina som ligger bakom dessa märkens klockor. Tacka vet jag gamla prince! ;)

Men, smaken är som baken, och det är roligt att alla inte är likadana, grattis till en ovanlig klocka med väldigt roliga anor. :D



Högre nivå? Finns definitivt högre nivå av dressighet, likaså högre nivå av hantverk. :)
Jaha, ja. Jag tycker den är väldigt cool i alla fall. Urverket är ju inte direkt Miyota heller... :p
Men det är klart, denna är ju mer stilren, t ex.

b34f4b84d0a677c670bcf925a04b8e5c
 

Bilagor

  • b34f4b84d0a677c670bcf925a04b8e5c.jpg
    b34f4b84d0a677c670bcf925a04b8e5c.jpg
    103.4 KB · Visningar: 7

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Jaha, ja. Jag tycker den är väldigt cool i alla fall. Urverket är ju inte direkt Miyota heller... :p
Men det är klart, denna är ju mer stilren, t ex.

b34f4b84d0a677c670bcf925a04b8e5c
Det gör du rätt i, och med all säkerhet fler med dig. ;)

- Nej, urverket är fina grejer, vill inte på något sätt förringa det. Men det finns ju defintivt tillverkare som håller högre hantverksnivå än just Rolex, trots att Rolex är bra, kanske till och med bäst på vissa grejer. :)
 
Topp