• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Cellini?

Norra

Panerai
Tjena alla!

När jag först blev medlem här startade jag en tråd om hur ful jag tyckte Rolex Explorer II var (https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-varför.8937/).

Det var under en tid då alla verkade vilja ha en ExpII, och idag kan jag faktiskt säga att Milgaussen är fulare :D.I alla fall! Idag ser man (som man alltid gjort) mycket subs, GMTs samt DJs (och DDs). Sen är både fula Milgauss samt ExpII också vanliga förstås..och alla andra av deras sportmodeller egentligen..finns det ingen på forumet som faktiskt har en Cellini? Ladda gärna upp bilder! Vill se..de är så ovanliga, är de mer exklusiva än vanliga modeller, eller är de bara glömda och gömda i skuggorna av de större, sportigare modellerna?
 

Sputniq

Panerai
De nya Cellini tycktes jag är fräscha! För övrigt kul med någon som tycker som du gör, även om jag inte håller med dig ;)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Det var under en tid då alla verkade vilja ha en ExpII, och idag kan jag faktiskt säga att Milgaussen är fulare :D.I alla fall! Idag ser man (som man alltid gjort) mycket subs, GMTs samt DJs (och DDs). Sen är både fula Milgauss samt ExpII också vanliga förstås..och alla andra av deras sportmodeller egentligen..


Smaken är som baken, hårig och illaluktande :bag:
 

wojtecki

Cartier
cellini.jpg
 

Galaxy

Rolex
Antar att vi får se en ökning Cellini-klockor iom Baselworlds nyheter (förhoppningsvis). Jag är i alla fall lyrisk och måste äga en Dual Time under min livstid. :hungry::rolex:. Annars tror jag att folk resonerar att det inte är värt att lägga så pass mycket pengar på en så pass dressig klocka (precis som man inte ser många PP Calatravas eller dylika ur).
 

Phileas Fogg

Cartier
Tänkte precis samma tanke som TS, så jag bumpar den här tråden i o m att det ändå var två år sen sist. Så, är det någon som har en Cellini? Varför är den inte mer populär? Priset är ju inte gratis förvisso, men det gäller ju även flertalet andra klockor här på KS... :)
 

tissoter

Audemars
Tänkte precis samma tanke som TS, så jag bumpar den här tråden i o m att det ändå var två år sen sist. Så, är det någon som har en Cellini? Varför är den inte mer populär? Priset är ju inte gratis förvisso, men det gäller ju även flertalet andra klockor här på KS... :)
Skriker inte tillräckligt mycket ROOOOOOLLLLEEXX ;)
Seriöst svar : Nej, jag vet faktiskt inte.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
I Asien är väl Cellini populär? Här i våra trakter tror jag det handlar om just det som @tissoter och @Phileas Fogg skriver.

DJ/DD/Daytona/Explorer har vi sett "hjältar" bära genom åren, klockor för tuffa tag som matchar "häftiga" män och kvinnor i filmer, racerförare, rebeller eller whatever. Finns inte samma möjliga slagkraft i en renodlad dressklocka, tror jag. Kanske. Vet ej. Borde jobba.
 

Phileas Fogg

Cartier
I Asien är väl Cellini populär? Här i våra trakter tror jag det handlar om just det som @tissoter och @Phileas Fogg skriver.

DJ/DD/Daytona/Explorer har vi sett "hjältar" bära genom åren, klockor för tuffa tag som matchar "häftiga" män och kvinnor i filmer, racerförare, rebeller eller whatever. Finns inte samma möjliga slagkraft i en renodlad dressklocka, tror jag. Kanske. Vet ej. Borde jobba.
Jo, jag ser faktiskt klart fler Cellinis här i Asien, både i skyltfönster och på handleder. Tror även estetiken funkar rätt bra här, ju blingigare desto bättre...
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Måste säga att det ät riktigt dåligt med bilder i den här tråden....ingen som har en Cellini Danaos som vill bomba tråden med bilder?
 

Hugii

Audemars
Hade aldrig sett den där! Snyggt. Varför finns det så många olika Cellinis?

Jag skulle vilja testa en sån här:
image.jpeg

Så många modeller men ändå nästan inga ex på nordens största forum. :) jag tycker alla cellinis är fina.
Den här är, tror jag, en 'bror' till king midas. Kom ut samtidigt och med samma verk. Modellen är en doldis och i vitt guld är nästan omöjlig att se. :)

Senast jag var hos urmakare så sa han ''detta är när rolex låg på samma nivå som patek'' :)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Så många modeller men ändå nästan inga ex på nordens största forum. :) jag tycker alla cellinis är fina.
Den här är, tror jag, en 'bror' till king midas. Kom ut samtidigt och med samma verk. Modellen är en doldis och i vitt guld är nästan omöjlig att se. :)

Senast jag var hos urmakare så sa han ''detta är när rolex låg på samma nivå som patek'' :)
Håller med. Förstår inte riktigt varför de är så sällsynta.
 

RBJSWE

Cartier
Behöver skriva av mig (och kanske varna andra). Morsan berättade precis att hennes gubbe tvättade sin skjorta på 60 grader och när han tog ut den insåg han att hans Cellini låg kvar i bröstfickan. Kronan var borta och guldarmbandet paj. Är nu inlämnad till Nymans för prisförslag på reparation. Ska försöka fota när den är tillbaka. Så - kolla ALLTID i fickorna innan ni tvättar kläder, särskilt om ni har en mindre guld-Rolex!
 
Topp