• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex & cykloper

max

Dancing Queen
Alltid roligt att veta, tack.

Personligen så avskyr jag dendär gubb-bubblan! Det är den största spärren jag behöver komma över för nästa klocka :/ Lyckas jag inte får det bli en 1675 med T38 istället.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ni är alla ute och cyklar! En toolwatch skall vara funktionell och att kunna se datumet är ganska givet då..
 

max

Dancing Queen
Spencer66 skrev:
Ni är alla ute och cyklar! En toolwatch skall vara funktionell och att kunna se datumet är ganska givet då..
Sush, du tog bort bubblan på flingan :p
Bubblan sitter ivägen för den vackra tavlan och hela klockan blir mer estetiskt tilltalande utan i mina ögon. Men vad gör man när det inte finns några val :)
 

max

Dancing Queen
Ber om ursäkt för de stulna bilderna men tänkte slänga ihop några bilder på varför jag gillar vissa av klockorna utan cyklop och vissa med.

cyklopes_01.jpg

cyklopes_02.jpg

cyklopes_03.jpg

cyklopes_04.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Rolex & cykloper

Jag är väl inget jätte fan av cyklop heller. Men jag säger ändå, - nej fan, exempelvis en Sub-date ska ha cyklop över datumet, annars är det ju ingen Sub-date på nått sätt...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Bubbla eller superdome. Platt och utan bubbla är bara jättefel.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
För mig förknippas bubblan med Rolex, och en Rolle är ju aldrig fel, så länge det den inte har safirglas ;)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Bubbla ska det vara, det vet man först då man provat en. Ser inte kul ut på bild, men vem fn går omkring med ett foto på handleden?
 

Andrew

Cartier
Re: Rolex & cykloper

Det är väl samma typ av människor som modifierar sina klockor som sänker sina bilar och tonar rutorna?
 

max

Dancing Queen
Per skrev:
Bubbla eller superdome. Platt och utan bubbla är bara jättefel.
Precis, det var lite av min poäng men tror de andra missade det.
Gillar som sagt 1675 med T38 och gillar spencers flinga med superdome dock är tex explorer 2an finare med bubbla.
Drack herrarna testosteron igårkväll? Haha ni är för roliga, bytte texten så den blev tydligare :)
 

Smulan

Rolex
Bubbla hör till och i mogen ålder inser man det praktiska värdet :D

OT Varför är borrade bandhorn bra?
 

max

Dancing Queen
Spencer66 skrev:
Trams och du är på min shitlist nu!
Nu får inte du komma på mitt kalas :lol:


wayne skrev:
Bubbla ska det vara, det vet man först då man provat en. Ser inte kul ut på bild, men vem fn går omkring med ett foto på handleden?
Har haft samtliga modeller på handleden, tycker inte det men som sagt tycker jag inte att ta bort den är en lösning på alla! Det jag sa var att det blir cleanare utan.
Som smulan säger ovan så måste man kanske uppnå den mogna åldern av 90 år för att verkligen uppskatta funktionen :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Re: Rolex & cykloper

Jag tycker att mycket av Rolex karaktär sitter i bubblan!
/j
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1365232628.983849.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1365232628.983849.jpg
    35.3 KB · Visningar: 248
  • ImageUploadedByTapatalk1365232689.706821.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1365232689.706821.jpg
    47.3 KB · Visningar: 249
C

Crowolf

Guest
Re: Rolex & cykloper

Ok! Kan hålla med om att det passar på gamla reds för att de ska vara där men titta på drsd.......så jävla mycket snyggare den är!
Sen personligen så diggar jag subbar utan datum. Skulle egentligen vilja plocka bort datum på alla klockor.
 
Topp