• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Datejust 1600 - Nyservad & ny Oysterlänk

Axid

Omega
Pris
41000
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer en mycket fin Rolex Datejust 1600 med en härlig, inte helt vanlig grå sunburst tavla. Serienumret ger oss produktionsåret 1971.

Pris: 41 000 kr

Diameter: 36 mm

Genomgick sommaren -18 en service deluxe hos Rolex Service Centre i Paris. Bortsett från den vanliga servicen utfördes följande: polering, byte av krona och framförallt köptes även en ny oysterlänk (78360). Därav är länken i mycket bra skick och knappt någon strech alls, se bild nedan.

Kostaden för detta uppgick till ca 18 000 kr. Både Rolex servicekort och officiella papper från jobbet av Rolex följer givetvis med. Rolex servicegaranti gäller därför till juni 2020 vilket kan vara skönt att veta. Plast på baksidan sitter fortfarande kvar sedan detta.

Allt som nämns ovan står specat. Visarna ska även vara utbytta i samma veva men detta finns inte på papper/kvitto så det får tas för vad det är. Box samt tillbehör enligt bilderna ingår. Givetvis finns vissa hairlines.

Klockan går fint inom COSC vilket Rob Engström kontrollerat i januari 2020. Är i för sin ålder såklart i kanonskick! Extra länkbit finns vilket bör möjliggöra anvädning för de allra flesta.

Klockan finns i Stockholm och kan visas på mitt kontor i centrala Stockholm. Föredrar f2f och ser gärna att du har goda referenser här på KS. Kan givetvis skicka klockan men pengarna på mitt konto innan klockan postas isf.

OBS: Byten EJ aktuellt.

Hör av dig om du har några frågor. Jag förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen.

Tack KS för annonsplats!
Nr 7.jpg

Nr 1.jpg
Nr 2.jpg
Nr 3.jpg
Nr 4.jpg
Nr 5.jpg
Nr 6.jpg
 
Senast ändrad:
Topp