• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes/Bytes Rolex Datejust 1601 och Speedmaster 145.022

Galaxy

Guld
2-Faktor
Pris
45 + 41
Returpolicy
Vid F2F ingen retur - vid frakt inom 24h om någonting inte skulle vara som beskrivet.
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej!

Den sedvanliga rastlösheten har infunnit sig, och spanar därför efter någonting nytt. Till salu eller bytes (var och en för sig eller enskilt, pengar både upp och ner kan vara av intresse). Ta chansen att äga en eller två riktiga klassiker! Båda klockorna är watch only.

En Rolex Datejust 1601 av tidig årgång med no lume dial, alpha hands och big crown clasp. Väldigt fin i lite ovanligare stil med no lume och alpha-visarna i kombination med silvertavla. Rullad länk som passar mina handleder på ~ 16,5cm, då har jag länken på tightaste justeringen i spännet så finns mer att ta av.

Servades av mig på Nymans 2020, men har dessvärre slarvat bort kvittot på detta. Går bra och har inte märkt av något servicebehov. Pris/bytesvärde 45k.

En Speedy 145.022 som jag köpte nyligen och vet mindre om. Fint skick och enl. serienr bör den vara tillverkad tidigt 80-tal. Kommer med tidsenlig länk 1171/633. Fin jämn lume på tavlan. Gott skick, men såklart med användningsspår som sig bör. Har någon swirl utanför gravyren på baksidan (som således inte syns när man har på sig klockan). Ingen servicehistorik, men drar upp fint och går bra. Pris/bytesvärde: 41k

IMG_0715.jpeg
IMG_0724.jpeg
IMG_0717.jpeg

Vid intresse skickar jag självklart gärna fler bilder på det enskilda eller båda objekten! Hör av dig vad du har för något kul att eventuellt byta med. Är intresserad av lite allt möjligt, men fördel för Rolex (Milgauss, Explorer 1, modern DJ/OP mm), Cartier (Tank, Santos Medium eller dylikt ffa), eventuellt någon Panerai, eller något helt annat!

Tillbaka
Topp