• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Datejust 1603

Blackmore

Panerai
Av diverse olika anledningar lägger jag ut min nyligen införskaffade Rolex Datejust 1603 till försäljning. Den köptes av Jimbo här på forumet.

Med hans tillåtelse klipper jag in stora delar av hans annonstext nedan, samt hans bilder.

Saxat från Jimbos annons:
"Serienummer 52903XX antyder 1977 som produktionsår.
Genomgick en större service hos Bergströms Ur Göteborg i juni 2014 (6600kr). Helservice på urverket gjordes, glas, krona, rotor och brygga byttes samt trycktest genomfördes. Garanti t o m maj 2016. OBS! Klockan blev ej polerad vid servicen!

Klockan kommer på läderband, utan cert eller box. Kvitto samt äkthetsbevis från Bergströms finns.

Status: Lite färg avskavd på urtavlan vid kl 6 samt ytterst lite vid kl 12 (syns bättre på bild än i verkligheten då urtavlan är av s.k. Pie Pan-modell).
I övrigt swirls här och där men inget anmärkningsvärt, förvånansvärt bra skick för åldern."




Bildkommentarer:
- På bilden näst längst ned ser det ut som en spricka i plexit runt kl 8, men det är det inte.
- Dingsen man kan se på de två nedersta bilderna på bandhornen är MYCKET mindre IRL än på fotona, man får verkligen anstränga sig till det yttersta för att se dem när du tittar på klockan i verkligheten. Samma med den avskavda färgen vid kl. 6.
- Det ser även ut som en missfärgning på tavlan mellan kl. 6 - 7, men det var nog smuts på plexit vid fototillfället för jag ser inget som tyder på någon missfärgning.

På begäran tar jag givetvis nya bilder om någon så önskar.

Priset sätter jag till samma som jag köpte den för för c:a 6 veckor sedan: 18000 SEK inkl. spårbar frakt. Jag föredrar Swish.
INGA BYTEN. Vänligen respektera detta.


Affär göres med fördel upp F2F i Göteborg över ett glas kallt eller kopp svart guld. Om så sker är det ingen retur.

I annat fall tillämpas 24 t returrätt från uthämtande. Köparen bekostar då returfrakten. Köparens pengar återbetalas när jag hämtat ut klockan och sett att den är i samma skick som när jag skickade den.

Min referenstråd: https://klocksnack.se/threads/magnus-andersson.32700/


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp