• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Datejust 16233 Tapestry tavla, jubilee', Fullset-00, opolerad, Grymt fin!

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Pris
48
Returpolicy
Enl. ök om något är helt galet. Har närmare 1-års garanti.
Bilder Skickat
  1. Ja
SÅLD!

Med en tår i ögat säljer jag nu min grymt fina Rolex Datejust 16233 med ovanlig störtläcker champagne/guld Tapestry tavla, jubilee'-länk och fullset-00.
Väldigt läcker klocka men har helt enkelt lyckats få span på annat:). Klockan är mig veterligen i ett svårfunnet opolerat samlarskick, skarp och fin!.
Använd några enstaka gånger på finare tillställningar sedan köpet med stor försiktighet.

Info/skick:

-Ref. 16233 (36mm). U-serie(97-98) uttagen 00
-Fullset med inner/ytterbox, stämplat cert, certhållare, manualer, tag+extra oanvänd länkbit. Kanonskick på alla tillbehör.
-Fullängdsjubilee'-länk med lite stretch men fortfarande tight och fin!. Allt guld är intakt. Hairlines på länk och spänne men inget grovt. Krisp tydlig krona.
62523H-18 spänne med samtida clasp kod U 10. 455B end links som vad jag förstår kan hakas på t.ex. 1675 GMT rootbeer.
-Boetten är tjock och skarp med bruksspår i form av hairlines samt några pyttesmå märken som inte är värda att nämnas. Alltså inget grövre. Verkligen kalasskick och har klarat sig otroligt bra med åren, t.o.m. den gröna stickern kvar på bakstycket!. Några små spår efter bandbyte eller liknande. Skarpa "tänder" på bezeln. Safirglas utan repor och nagg.
-Okänd servicehistorik men blev kontrollerad av urmakare innan köpet. Drar upp fint och håller tiden med 1-års garanti från tysk handlare. Trycktestad 100m OK med kvitto.

Ser gärna dig som köpare med referenser. Bara att skicka frågor via PM så svarar jag så fort jag kan.

Pris:
48' men lite billigare om du är trevlig och någorlunda smidig. Du får lasta upp rätt mycket mer på c24 som jämförelse.
Skickas: Ja, med Postnord värde på köparens ansvar
Betalning: Swish, Banköverföring
Retur: Enl. ök om något är helt galet. Har närmare 1-års garanti.
Referenser: https://klocksnack.se/threads/aerospace.72796/#post-1847965
Stort tack till KS för annonseringen!

Generöst med ärliga bilder:cigar:
s-l16003343.jpg


IMG_3539.JPG

IMG_4137.JPG


IMG_4141.JPG


IMG_4142.JPG


IMG_4144.JPG


IMG_4146.JPG

IMG_4147.JPG

IMG_4151.JPG



IMG_4153.JPG


IMG_4154.JPG

IMG_4155.JPG


IMG_4158.JPG

IMG_4157.JPG

IMG_4286.JPG


IMG_4164.JPG

IMG_4168.JPG

IMG_4169.JPG

IMG_4170.JPG

IMG_4171.JPG

IMG_4172.JPG

IMG_4173.JPG

IMG_4174.JPG

IMG_4175.JPG

IMG_4176.JPG
IMG_417895.jpg

IMG_4180.JPG

IMG_4186.JPG

IMG_4188.JPG
 
Senast ändrad:
Topp