• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Datejust Chrono24

Den ser verkligen fin ut, stort plus att den är nyservad!
Du bör dock ha i åtanke att för nästan samma pengar får du en sexsiffrig DJ inkl. tillbehör. Om det nu inte är så att du vill ha den äldre modellen - i så fall säger jag kör.

Fint ex! 16200 är väldigt allround. Kan vara skönt att slippa polerad mittlänk som de nyare har. Kööp!

• Like
Reactions: S.N
16200 är bra med helt borstad oysterlänk, saknar dock SEL som sexsiffriga referenser har. För att vara helt opolerad är klockan i oförskämt bra skick!

Tack så mycket för alla tipsen :) Gillar den lite äldre modellen på denna referens. Vad är SEL? Känns ju som dom flesta på Chrono24 är polerade så kul att hitta en som inte är det, men får ju betala en del extra för detta ser man ju. Kanske skulle man slå till på denna, känns priset rimligt?

SEL = solid end links. Solida ändlänkar.
Betyder att ändlänken (som sitter mot boetten) är integrerad i övriga länken.

Priset är bra.

Hade den klockan legat på köp/sälj avdelningen här på KS hade den förmodligen sålts omgående :)

Gillar verkligen Rolex femsiffriga referenser. Men ser inte kronan på spännet polerad ut? Eller är det fotot som luras? Och boxen. Är den verkligen korrekt för året?

Återigen tack för all expertis Verkar som man hittat sig ett bra köp här, nu gäller de bara o bestämma sig innan nån annan hinner före

Återigen tack för all expertis Verkar som man hittat sig ett bra köp här, nu gäller de bara o bestämma sig innan nån annan hinner före
Klockan är fin, men skulle inte satsa veckopengen på att den är opolerad. Jämför tex kronan på spännet med kronan på min 16200 (som garanterat är opolerad). Får inte heller ihop stretchen i länk med skicket på klockan. Kolla också upp om den är servad av AD. Behöver inte vara negativt om den inte är det. Men man vill gärna veta vad det är man betalar för.

46E932AE-8F60-461B-9AF7-5F7B87F2C7BA.jpeg

Klockan är fin, men skulle inte satsa veckopengen på att den är opolerad. Jämför tex kronan på spännet med kronan på min 16200 (som garanterat är opolerad). Får inte heller ihop stretchen i länk med skicket på klockan. Kolla också upp om den är servad av AD. Behöver inte vara negativt om den inte är det. Men man vill gärna veta vad det är man betalar för.

46E932AE-8F60-461B-9AF7-5F7B87F2C7BA.jpeg
Noterade också detta. Även jag har haft en opolerad dj där kronan på spännet vad betydligt skarpare.

Toppen, får bli ett mail o höra efter med dem. Gött o ha med sig all input Också lite svårt o själv bestämma sig vart man ska sätta gränsen för skicket på den klocka man vill köpa. Ska den vara helt opolerad eller ska man nöja sig med att den är polerad...så mycket frågor hehe

Personligen har jag inga problem med en snyggt polerad bruksklocka. Tycker däremot att det blir lite mer problematiskt när en beskrivning inte riktigt motsvarar det jag tycker mig se på bilderna

Toppen, får bli ett mail o höra efter med dem. Gött o ha med sig all input Också lite svårt o själv bestämma sig vart man ska sätta gränsen för skicket på den klocka man vill köpa. Ska den vara helt opolerad eller ska man nöja sig med att den är polerad...så mycket frågor hehe
Så länge det är snyggt gjort är polering inga som helst problem för mig.

Hej, kan inte släppa denna skönheten. Fått lite fler bilder och tycker faktiskt inte det ser ut som den är polerad, vad säger ni andra?

Mvh
Jonathan

Bilagor

• image1.jpeg
    image1.jpeg
    101.4 KB · Visningar: 68
  • image2.jpeg
    image2.jpeg
    97.6 KB · Visningar: 67
  • image3.jpeg
    image3.jpeg
    90.9 KB · Visningar: 65
  • image5.jpeg
    image5.jpeg
    99.9 KB · Visningar: 71
  • image7.jpeg
    image7.jpeg
    97.3 KB · Visningar: 75
  • image6.jpeg
    image6.jpeg
    78.1 KB · Visningar: 71
  • image8.jpeg
    image8.jpeg
    107.3 KB · Visningar: 70
Hej, kan inte släppa denna skönheten. Fått lite fler bilder och tycker faktiskt inte det ser ut som den är polerad, vad säger ni andra?

Mvh
Jonathan
Ser väldigt fin ut! På dessa bilder ser inte kronan på sänker så polerad ut som på de förra bilderna. Men jag får fortfarande inte ihop stretchen i länken med det fina skicket. Men om du gillar den så köp. En polering är inte hela världen

Hur tänker du med stretchen? Vad syftar du på?
Syntes på de förra bilderna. Det såg ut som det var ungefär lika mycket stretch som på min från 2003 som jag använder som vardagsklocka. Skulle säga att min är i ett gott bruksskick, men den är definitivt inte utan hairlines och smårepor. Sedan funderar jag också över hur man kan få de märken som bilderna visar utan att få några märken i poleringen. Min nedan
46FEC34D-EC25-4BB4-9DC7-D077EF052710.jpeg
4C65DF02-95B0-48E8-94E6-ED8EE0DC7E69.jpeg

Ok, förstår vad du menar. Låter som bra frågor, en förklaring kan ju vara att den är antingen väldigt lite använd eller att den ändå till viss del är polerad och då också har använts en del...sen funderar jag på varför klistermärket är under? Kan ju inte vara något som sitter kvar sedan nyköpet men ser för sleten ut för att ha satts på av den nuvarande säljaren.

Kan ju också vara en otroligt försiktig användare. Klistermärket kan nog ha suttit från början. Har en annan DJ där lappen sitter kvar. Ser inte så fräsch ut som på dina bilder, men kul att den finns så den får sitta.

Så sugen på den, finns ju trots allt ångerrätt via Chrono24 men ska nog sova på saken :) tack för all hjälp, uppskattas verkligen

Angående servning AD så skrev de följande:
in our shop we have a very well-equipped workshop, we only use original spare parts, so we have reviewed it.

Tillbaka
Topp